Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bichenow's gaan dood
Collapse
X
-
Dat is inderdaad heel sneu.
Zitten er teveel in de vogels in de vlucht?Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Het is niet zo dat de jonge vogels zonder ouders in de vlucht zitten.
Maar ze hadden (ik heb ze uitgevangen) gezelschap van zeker 30 vogels in een vlucht van 3 x 1 x 2 m plus een nachthok.
Aan het eind van het broedseizoen heb je nu eenmaal veel meer vogels als misschien goed zou zijn.
Ze hadden het best naar de zin tot ...
Fruitvliegjes geven geeft problemen omdat die waarschijnlijk weg gegeten worden door de andere soorten.
Daan
Opmerking
-
Hallo Daan. Jammer dat je deze jonge vogels verloren hebt. Er kunnen natuurlijk vele redenen zijn waarom je ze verloren hebt maar om te beginnen heb je veel te veel vogels in deze ruimte zitten. Zelf werk ik op een paar tropen per m3. Voor het kweekseizoen moet je echter voorbereidingen treffen en dat betekend ook uitvliegruimte voor je jongen. Groet, Kees Nieuw Zeeland.
Opmerking
-
onzin sorry dat ik het zeg als je in broedrijd zit heb je altijd wel minder ruimte
oke ik kweek goulds
en mensen hier op forum zijnz elf bij me geweest en met eigen ogen gezien .
ik heb een voliere van 2 meter breed 2 meter hoog en iets meer als een meter diep ik heb daar zon 50 jonge goulds in gehad maanden en geen enkel probleem gehad kwa dode vogels kwa teveel .
ik had helaas even ook geen ander optie en moest wel wist niet dat ik als natuurbroed kweker toch wel veel jongen op de stok zou krijgen .
nu zijn er al inmiddels al vele weg maar bedoel maar .
ze hebben zon maand of 5 bij elkaar gezeten .
wat ik als deze bichonws zou doen is als ze appart gaan ze toch eerst een tijdje appart in vluchte zou plaatsen voordat ze bij andere kwamen .
dat zou mijn gevoel doen.
vermoed ook dat andere toch wat snller zijn en alle insecten voor hun neus weg eten doordat deze vogels wat te kort komen .
Opmerking
-
In elk geval zou ik op 4 of meer plekken voerbakjes zetten, zodat zoveel mogelijk vogels de kans krijgen voldoende afwisselend voedsel op te nemen.
De oorzaak van de sterfte weet ik helaas ook niet.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Bedankt mensen voor jullie reacties.
Dat er inderdaad teveel in de vlucht zitten wist ik wel maar of dat een reden was voor die sterfte.
Deze hoeveelheid vogels heb je dan en dat stop je ze in de vlucht je moet wat.
Ik heb dus nu apart zitten en hou het in de gaten.
mvg.
Daan
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking