Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tis gelukt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• tis gelukt

Eindelijk na een aantal maanden is het me voor het eerst gelukt, ik heb jonge vogels! Mijn 3 koppels goulds hebben allen een nest met jongen en ook een koppel diamantvinken zit op eieren. Ik heb enorm veel aan jullie informatie op dit forum gehad en heb nu echt de smaak te pakken.

Heb alleen nog een vraagje, een koppel heeft maar 1 jong dat dit weekend zou moeten uitvliegen maar de pop is alweer eieren aan het leggen naast het jong. Moet ik de eieren weghalen of laat moet ik ze laten liggen en als ik ze laat liggen is dit dan niet ten nadele van dit ene jong of valt dat wel mee omdat het er maar 1 is. Wat is het beste ?
    :hole: :hole: :hole:

met de kleintjes en succes

Opmerking

reactie

Gefeliciteerd en laat die eieren maar gewoon liggen.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        Gefeliciteerd en laat die eieren maar gewoon liggen.
        Als dat ene jong toch deze week moet uitvliegen, laat je de eitjes lekker liggen.

Opmerking

Proficiat.

Kweek je buiten of in kweekkooien ?
          Groetjes, Marian

Opmerking

Laat die eitjes maar liggen hoor, geef niets.
            denk dat ze de smaak te pakken heeft.

van welke leeftijd zijn ze, omdat je te jonge vogels niet te veel moet
            laten leggen hoor.

maar vindt het geweldig voor je.

Groetjes Petra.

Opmerking

Ha Marian wat heb je een mooie hond op die foto.

En wat heb jij voor vogels.

Groetjes Petra.

Opmerking

Dank jullie voor de reacties

Ik kweek buiten met 2 koppels goulds en er zit ook een koppelste st h fazantjes bij. Zij hebben alleen nog maar nesten gebouwd en verder niks, maar ik denk dat de voliere een beetje te klein is (3x1x2). Hij is wel mooi groen aangekleed maar in tuin is het deze dagen ook vrij druk met kinderen wat de rust voor de vogels niet ten goede komt maar ja.

Binnen heb ik nog 4 broedkooien van 1x0.5x0.5 en 4 van 65 cm breed.
                De kooien van een meter worden nu bezet door 2 koppels diamantvinken 1 koppel goulds en een koppel spitstaarten en in die van 65 cm zit nog niks.

Ik heb vandaag trouwens wel 2 eieren op de grond zien liggen bij dat koppel met dat ene jong(broedkooi). Het koppel had bij het uitkomen van de eieren ook al twee jongen uit het nest gegooid. Ik denk dat het de man is die dit doet, hij is ook altijd zeer onrustig als je in de buurt komt.
                :hole: :hole: :hole:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door petra
                  Ha Marian wat heb je een mooie hond op die foto.

En wat heb jij voor vogels.

Groetjes Petra.
                  Groetjes, Marian

Opmerking

Working...
                  X