Ik heb een koppel papagaaiamadine maar nu zit de ene de hele tijd de ander in zijn nek te bijten en soms springt hij op de ander zijn rug. Is dit paren want soms lijkt het meer op vechten. Nu lijkt 1 van de 2 ook wat zwakker kwa hoe die vliegt en doet? Of zijn het 2 mannetjes en vechten ze daarom??
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Papagaaiamadine paren?
Collapse
X
-
Wat voor papegaaiamadines zijn het?
Heb zelf een koppel roodkoppen en het popje daarvan heeft haar achterhoofd alweer kaal.
ik heb ook driekleuren gehad. Het mannetje hiervan was bij mij een stukje zuiniger met zijn popje.
Kun je ook zien welke van de twee zingt of zingen ze allebei. Het mannetje zingt namelijk. Bij roodkoppen is dit voor mij de meest duidelijke manier van geslachts onderscheid. Dit geld ook voor de driekleuren. Anders moet je bij de roodkoppen de aarsstreek bekijken zitten er rode veertjes dan is het een man zitten die er niet is het 99% zeker een pop. Anders de maskers bekijken. Bij de rodkoppen is het masker van de man groter dan dat van de pop en bij de driekleuren loopt het masker van de man door tot achter de ogen en die van de pop tot halverwege de ogen.
Gr Kornelis
-
het zijn 3kleur papagaaiamadine. En zingen wat versta je daaronder het enige geluid wat ik van ze gehoord heb ik een soort heel hoog ratelend piepje. Kaal is het nog niet maar hij trekt niet hij bijt echt en houdt vast. En is het dan zo dat ze eerst paren en daarna pas nest gaan bouwen?Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.
Opmerking
-
Het zingen is een hoge toon en klinkt inderdaad ratelend.
Je kan dan aan de maskers zien of het man en pop is. Het masker van de man loopt verder tot achter zijn ogen door en bij de pop niet.
Ze maakten bij eerst een nest en daarna paren. Ze paarden bij mij voornamelijk in het nest.
Opmerking
-
er is toch nog geen sprake van nestbouw en dan ga ik is opletten of ze alle 2 fluiten
Ik heb ff gecheckt over dat masker eentje loopt er duidelijk voorbij en is fel blauw (de gene die bijt) en de ander loop tot ongeveer waar de ogen ook eindigen en is minder blauw. Maar dat lijkt net een jong de staart is nog niet echt mooi hij vliegt ook nog als een jong. Toch heb ik hem nu al een jaar.Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.
Opmerking
-
ze zitten in een gemengde voliere ze krijgen om de dag eivoer (1 ei 3 beschuit) voor 12 vogels en wil nu af en toe wat buffalo wormpjes geven om de spitsstaarten en goulds wat te motiveren. Ik moet wel toegeven ik zie de papagaaiamadine bijna nooit eivoer eten.Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.
Opmerking
-
Dan denk ik dat ze broedrijp worden.
Wat voor nestelmateriaal geef je en in welke nestkastjes kunnen ze broedden halfopen of dichte. Of heb je beide erin hangen. Geef maar flink veel nestel materiaal kunnen ze zich prima mee vermaken.
Die van mij broedden het liefst in een dichte.
Toen ik de nestkasten weg haalde om het broedden te stoppen hebben ze hier een volledig nest in de klimop gemaakt, was erg mooi heb het nog een tijd kunnen bewaren. .
Natuurkweker veel succes met het nestje
Opmerking
-
ze hebben genoeg nestmatriaal en ze kunnen kiezen tussen dichte, half open en traliekastjes. Maar ze maken nog niet echt aanstalte om een nest te bouwen doet man of pop dat? en ze hebben al eerder in de broedkooi een nest gebouwd maar die stopte ze zo vol dat ze er zelf niet meer inpaste :PCheck ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.
Opmerking
-
ik had ze en nestelde gelijk ik heb kunstof nest kastje half open
en geef ze cocosvezel
ja tot nu toe gaat het goed mijn eerste ervaring met deze vogels ben super benieuwd
vaak worden die toch eens velegt onder de japanse meeuwen???
ik laat hun zelf het werk doen .
natuurlijk eigen ouders vind ik het beste .
Opmerking
-
Hallo. Nu ben ik Uberhaupt geen voorstander van pleegouders. Hier in NZ hebben we slechts de roodkop en driekleur papagaai amadines. Beide soorten kweken prima. Hier worden voornamelijk gesloten nestkastjes gebruikt voor deze soorten. Maak vooral veel hooi en gedroogde gras halmen beschikbaar. En vergeet die Japanse meeuwen. Voor deze soorten helemaal niet nodig. success. Groet, Kees Nieuw Zeeland.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking