om de spits af te bijten een soortje dat de meeste mensen wel leuk vinden: de roodhalsgans

Mededeling
Collapse
No announcement yet.
foto's van eigen watervogels
Collapse
X
-
hallo
marmertalingen heb ik zelf nooit gehouden, maar om ze te kweken zal je ze een nestkastje moeten aanbieden waarin ze in het schemer/donker kunnen hun eieren leggen. Best is als je van buitenaf de eend niet kan zien zitten in het nest (en dus omgekeerd ook dat de eend nauwelijks of niet naar buiten kan kijken. Ze zal dan ook veel rustiger broeden.
Het kan sporadisch voorkomen dat ze een grondnest maken tussen wat dichte begroeiing, maar ze geven over het algemeen de voorkeur aan een nestkastje.
Uit eigen ervaring weet ik dat als eenden kunnen kiezen, ze meestal zullen gaan voor een houten nestkast. Ikzelf heb het geluk dat ik kan beschikken over een aantal grote holle boomstammen waarin ze zeer graag broeden.
Slechts heel af en toe broedt hier bij mij een koppel in de betonnen nestkasten die ter beschikking staan.
groeten
Opmerking
-
Ik heb geen eenden en ook absoluut geen plek voor, maar ik vind dit wel een erg leuk onderwerp met prachtige foto's!Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door kevindie goudoogganzen kende ik nog niet.
wel een mooie soort. Dat maakt ook dat deze verplicht moeten geringd worden (net als de roodhalsgans uit de eerste berichtjes overigens). Roodschoudertalingen, die van oorsprong Zuid-Amerikaans zijn, moeten niet verplicht geringd worden. Hoewel het natuurlijk altijd aan te raden is om je vogels te ringen!
Opmerking
-
mooi
een mooie toevoeging van het forum, mooie foto`s van zeker mij onbekende soorten.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door casehulseboschHoop dat U foto's blijft posten zodat wij kunnen blijven genieten.
Opmerking
-
ganzen als tuinvogel ?
Hallo Secundo,
Wat een mooie collectie, mijn complimenten.
Ik heb een sloot achter mijn huis, maar eenden is nooit een succes geworden; eerst een marter en later een hermelijn. Duiven was vanwege de roofvogels ook al geen succes.
Probeer het met die vogels niet meer. Zou eigenlijk wel ganzen op mijn tuin willen hebben. Het is een siertuin, met veel gras. Is er een kleinere soort geschikt? Ik heb dan geen zwemwater beschikbaar. Blijven ze bij het huis of moet je afrasteren? Laten ze de planten met rust? En schijten ze veel?
Misschien kun je mij helpen.?
Ik moet wel goed beslagen ten ijs komen wil ik mijn vrouw kunnen overtuigen.
Vast bedankt.
Henk
Opmerking
-
Het beste is toch alles afzetten en wat zwemwater is wel aangewezen.
Ook al is het een afgescheven halve ton is de grond met water in.
Als je ganzen wil houden met niet teveel schade en niet teveel uitwerpselen
zou ik voor manenganzen gaan. Is geen grote soort maar gaat toch het gras wat kort houden.
mvg
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking