voor zo ver ik het weet is een ara een papagaai en geen parkiet
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
handopfok niet meer toegestaan
Collapse
X
-
kan kan me beter vinden in de interpretatie van Ton,
de Nederlandse benaming van parkiet en papegaai kun je beter achter je laten.
(voor mij is en blijft een Ara een papegaai)
we kunnen het Ara geslacht ook gewoon Ara's noemen...
ps. Lars mag ik vragen waar jij je opleiding volgt? ik ga zometeen namelijk ook HBO doen.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijlkan kan me beter vinden in de interpretatie van Ton,
de Nederlandse benaming van parkiet en papegaai kun je beter achter je laten.
(voor mij is en blijft een Ara een papegaai)
we kunnen het Ara geslacht ook gewoon Ara's noemen...
ps. Lars mag ik vragen waar jij je opleiding volgt? ik ga zometeen namelijk ook HBO doen.manager bij een speech :
vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.
Opmerking
-
Jan hartenman gaf daar inderdaad les. Maar stopt op deze school. Voor meer info moet je maar even op zijn website kijken. Ik weet niet of ik die hier mag noemen.manager bij een speech :
vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.
Opmerking
-
volgens de meest recente geruchten wordt het eerder genoemde Besluit houdende regels met betrekking tot houders van dieren (Besluit houders van dieren) per 1 januari 2013 van kracht.Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
-
Aangezien de lucratieve activiteiten hiermee behoorlijk in het geding gaan komen is -zoals verwacht- het 'gespartel' vanuit het zgn. huiskamercircuit inmiddels ook al losgebroken.
Zoals ik in bericht #2 van dit topic al heb aangegeven ben ik zeer benieuwd naar de uitvoering van deze regelgeving en met name de strafbaarstelling voor degenen die de fysieke scheiding niet persoonlijk uitvoeren, maar er direct of indirect wel aan meewerken.
Ofwel wat is/wordt er geregeld ten aanzien van het koop aanbieden, te koop vragen, vervoeren van en met het oog op de koper/eindgebruiker/consument . . . het onder zich hebben van niet zelfstandige (nest)kuikens.Amigo de los Psittacidos
Opmerking
-
In een fraaie mail die ik kreeg van een groepje handelaren, staat o.a. dat het wegnemen van een natuurbroedkuiken bijzonder veel stress zal opleveren.
Kennelijk geldt dat niet als eieren geroofd worden of jongen direct weggehaald worden, zet ze in een plastic bak en spuit ze vol met pap tot de volgende leek ze koopt, dat is nog eens dierenliefde...Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ton KoekIn een fraaie mail die ik kreeg van een groepje handelaren, staat o.a. dat het wegnemen van een natuurbroedkuiken bijzonder veel stress zal opleveren.
Kennelijk geldt dat niet als eieren geroofd worden of jongen direct weggehaald worden, zet ze in een plastic bak en spuit ze vol met pap tot de volgende leek ze koopt, dat is nog eens dierenliefde...
Opmerking
-
Kunnen ze niet beter verplicht stellen dat iedere papegaai/parkietachtige
Getest zijn op de 5 meest voorkomende ziekte voor ze door verkocht worden
Volgens mij is dat een veel groter probleem als hand opfok jongen
Las van de week een stuk over kds Pdd
Daar stond geschreven dat 30% van de kromsnavels
En 50% van de bonte boeren er mee besmet is waar kan je dan over een paar jaar nog gezond vogeltje kopen? Als je dan de handopfokmgaat verbieden
Worden er toch hoop soorten behoorlijk uitgedund kennis van me heeft prachtig koppel rosse kaketoes broeden goed alleen de jongen worden niet gevoerd door middel van handopfok kan die meerdere mooie vogels jaarlijks
Grootbrengen dit is toch voorkomend probleem bij de kaketoes
Handopfok verbIeden en niks aan de ziektes doen gaat de goede kant zo!!!
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door nick buitendijkKunnen ze niet beter verplicht stellen dat iedere papegaai/parkietachtige
Getest zijn op de 5 meest voorkomende ziekte voor ze door verkocht worden
Volgens mij is dat een veel groter probleem als hand opfok jongen
Las van de week een stuk over kds Pdd
Daar stond geschreven dat 30% van de kromsnavels
En 50% van de bonte boeren er mee besmet is waar kan je dan over een paar jaar nog gezond vogeltje kopen? Als je dan de handopfokmgaat verbieden
Worden er toch hoop soorten behoorlijk uitgedund kennis van me heeft prachtig koppel rosse kaketoes broeden goed alleen de jongen worden niet gevoerd door middel van handopfok kan die meerdere mooie vogels jaarlijks
Grootbrengen dit is toch voorkomend probleem bij de kaketoes
Handopfok verbIeden en niks aan de ziektes doen gaat de goede kant zo!!!
nu heb ik hier geen directe ervaring mee, misschien dat dit al eens onderzocht is.
Opmerking
-
Nu weet ik niet of je door middel van handopfok
Een ziekte kan over brengen maar of het handopfok vogel of natuurbroedvogel
Is er zijn ziektes die worden overgenomen door de jongen vogels
Pas na jaar of wat actief worden maar meestal zitten de jongen vogels al wel weer bij iemand anders zo gaat de ziekte steeds verder zonder er wat aan wordt gedaan als alle vogels getest zijn voor ze de deur uitgaan
Weet je zeker dat de ziekten niet ver komt ook bij jongen vogels
Gr. Nick
Opmerking
-
Per 1 januari 2013 simpelweg verboden wordt om jonge dieren van ouders te scheiden voordat die jongen de zelfstandige status hebben bereikt.
Dit betekent dat het tam/vertrouwelijk maken van (meestal papegaaiachtigen) op een iets andere manier plaats zal moeten vinden dan tot nu toe als gebruikelijk werd beschouwd.
De hier en vooral ook elders ontstane ophef lijkt me wat buitenproportionele vormen te hebben aangenomen, want men hangt het tam en/of vertrouwelijk maken van jonge papegaaien in feite volledig op aan het met de hand grootbrengen van jonge vogels in combinatie met het scheiden van hun ouders.
Dit laatste is voor dat doel echter niet strikt noodzakelijk gebleken.
(omgekeerd kan men zich overigens afvragen hoe strikt noodzakelijk het handtam maken eigenlijk is, maar dat is een geheel ander verhaal)Amigo de los Psittacidos
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking