Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eitjes weghalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• eitjes weghalen

Hallo mensen,
    Mijn japanse meeuwen blijven maar broeden. Ik heb de nestkastjes weggehaald maar dat helpt niet. Dan leggen ze de eitjes op de bodem van de volierre. Maar ik heb nu al heel veel eitjes weggehaald. Kunnen de vogels daar gek van worden zodat ze geen eitjes meer gaan leggen volgend jaar?
    Gr. Sander
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

je kan beter de poppen en mannen scheiden van elkaar, dit werkt meestal wel.
    groeten gijs

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
      je kan beter de poppen en mannen scheiden van elkaar, dit werkt meestal wel.
      Bij ons blijven ze in hun voliere, wij scheiden geen vogel van hun partner. Meestal zijn er in de winter vrijwel geen eitjes.
      Door minder licht, kou, stoppen merendeel van de vogels wel met nesten.
      Wij laten de nestkasten hangen omdat we nestslapers hebben. Dat zijn de meeste Austr. vinken. Altijd in een nestje willen slapen.
      De binsen zijn bij ons de enige vogels die op stok/tak slapen. De rest slaapt in een nestkast waar in de winter wat hooi in ligt. Echter, merendeel legt daar geen eitjes in. Gewoon de nesten checken en event. eitjes weghalen.

Door de zonnige dagen kan het in de volieres die op de zon gericht zijn nog best behaaglijk worden. Misschien dat vogels daarom nu wat langer door willen gaan.
      In het voorjaar is het vaak kouder dan in de herfst.

Groetjes, Chantal
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

meestal gaan ze inderdaad niet door met eieren leggen, maar omdat dit nu wel het geval is kan het goed zijn om de mannen en de poppen voor een maandje van elkaar te scheiden.
        groeten gijs

Opmerking

meestal gaan ze inderdaad niet door met eieren leggen, maar omdat dit nu wel het geval is kan het goed zijn om de mannen en de poppen voor een maandje van elkaar te scheiden.
          Sorry maar het scheiden wordt niks want dan moet ik 1 in een kooitje zetten buiten zonder plasticglas ervoor.
          Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

dan weet ik het ook niet.
            groeten gijs

Opmerking

dan weet ik het ook niet.
              Hoi,
              Ik heb nog zo'n wit kooitje die je binnen kan hangen ongeveer een halve meter hoog en van boven half rond. Maar dan zonder opvanbak. Ik zet hem weleens in de volierre om de kwartels uit elkaar te houden. Zal ik daar het japanse meeuwtje in houden? Hoelang moet dat dan ongeveer?

Opmerking

vogels scheiden heeft alleen zin als ze elkaar niet kunnen zien en horen.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                X