Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemene kweekvraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Algemene kweekvraag

Ik ben dit jaar begonnen met kweken. Zoals nu bv met een koppel japjes in een broedkooi.

Maar nu zitten ze een dikke week op 6 eitjes (het is hun eerste nest) maar deze zijn helaas onbevrucht. Wat raden jullie mij aan, eitjes in een keer weg halen en nest ook zodat ze over bv een week weer opnieuw moeten beginnen met bouwen en het hele riedeltje. Of moet ik alleen de eitjes weghalen en gaan ze dan de volgende ronde automatisch leggen in het bestaande nest als ze er aan toe zijn?
    Groet,

Daniel

Hoi Daniel, ik zou de eitjes niet te snel weghalen, je kunt ze beter laten liggen tot de vogels 14 dagen hebben gebroed, het nest verschonen en nieuw nestmateriaal geven, dan kunnen ze weer op nieuw beginnen.

Gr Harm
    onze site: http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

Indd wat Harm zegt ik heb dat ook gedaan bij me kanarie die had 6 eitjes 5 waren er onbevrucht ik heb ze alle 5 weggegooid.En de laatste is uit gekomen maar daar werd niet naar omgekeken en die heb ik ook weggehaald.
      Toen zijn me kanarie,s weer opnieuw begonnen.

Opmerking

OK bedankt voor jullie antwoorden! Zal nog een paar dagen wachten (tot het 2 weken is) en dan alles weghalen.
        Groet,

Daniel

Opmerking

Working...
        X