Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geslacht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• geslacht

Onlangs "koppel" Japanse meeuwtjes gekocht om de eitjes van mijn roodkopamadines uit te broeden. Ik heb de meeuwtjes nu 3 dagen, maar het geslacht is me niet echt 100% duidelijk. Echt horen zingen heb ik ze nog niet horen doen. Er is wel een verschil in gepiep.

We hebben het piejp (wat veel weg heeft van een zebravnk)
    en we hebben prrrrt.

Wat is nu het vrouwtje en wat is het mannetje?

grtjs

Als er een zingt en geen eieren legt is het hoogstwaarschijnlijk een mannetje....
    Maakt ie geluid en legt ie eieren dan heb je zeker een pop....
    Er zit verschil in de roep van de man en de pop. Ik heb dat hier al enkele keren geprobeerd uit de leggen maar er zijn niet veel mensen die me snappen.
    Ik heb de moed opgegeven met de gedachte dat het ook aan mij kan liggen...

groetend,
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
      Er zit verschil in de roep van de man en de pop. Ik heb dat hier al enkele keren geprobeerd uit de leggen maar er zijn niet veel mensen die me snappen.
      Ik heb de moed opgegeven met de gedachte dat het ook aan mij kan liggen...

groetend,
      Hans
      Hoi Hans, je hebt 100% gelijk dat er verschil in de roep zit tussen de man en de pop, maar een niet kenner van de meeuwtjes zal dit verschil waarschijnlijk niet horen ,maar ik zou zeggen geef de moed nooit op

Gr Harm Berend

Onze site: http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

geslacht

inderdaad uitsluitend het geluid van de japanse meeuwen geeft het geslacht aan ondanks dat er mensen zijn die menen het geslacht op een andere manier menen te weten . als pleegouders jap meeuwen te gebruiken is natuurlijk verwerpelijk beter is om natuurbroed te kweken maar wil je dit toch dan maakt het niks uit van welk geslacht de meeuwen zijn twee poppen of twee mannen gaat ook.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vogelaar
          inderdaad uitsluitend het geluid van de japanse meeuwen geeft het geslacht aan ondanks dat er mensen zijn die menen het geslacht op een andere manier menen te weten . als pleegouders jap meeuwen te gebruiken is natuurlijk verwerpelijk beter is om natuurbroed te kweken maar wil je dit toch dan maakt het niks uit van welk geslacht de meeuwen zijn twee poppen of twee mannen gaat ook.
          2 mannen? Hoe gaat dit dan? gewoon de eitjes in een blok leggen?

Opmerking

ja gewoon de eitjes erinleggen dan gaan ze er wel op zitten te broeden.

groeten hielke
            lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vogelaar
              heb zelf 3 japanse meeuwtjes 1 pop en 2 mannen zijn altijd met zijn drieen en hebben samen al een nestje groot gebracht,wel grappig hoor.
              groetjes monica

Opmerking

Pjep is man, Prrriet is pop.

Pop heeft duidelijk een rrrr in de roep, man duidelijk niet.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                X