Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help crisis :(

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• help crisis :(

Wie kan mij helpen
    Ik heb nu een aantal maanden een koppel muskaatvinken en 2 koppels japanse meeuwen ik geef ze alles wat ze nodig hebben zoals trosgierst groente eivoer en insecten pate
    Maar ik krijg het niet voor elkaar om ermee te kweken dat terwijl het bekend staat dat het niet echt moeilijk is om mee te kweken
    Nestmateriaal raken ze niet aan en dat terwijl de mannen volop zingen wie kan mij nog tips geven alles is welkom
    Groetjes van marco

Misschien zijn het wel alleen maar mannen.
    Ze hebben ook tropisch zaad nodig ,en grit/kiezel en sepia,,ook dagelijks badwater.
    Kooi misschien te klein ,of op een te drukke standplaats.

Opmerking

Zoals animal al zegt,misschien allemaal mannen.
      Misschien staat het nestkastje hen niet aan,probeer eens een ander.
      Ze staan wel bekent als goede kwekers,maar dat geld niet voor allen.
      Japanse meeuwen zijn even moeilijk als andere vogels,en zeker als je tentoonstellingsgericht gaat kweken.
      Een gewoon tropenmengeling is al goed voor deze vogels en wat eivoer.
      Je mag het geven,maar insecten pate is niet nodig.

Opmerking

Natuurlijk krijgen ze een goed tropenmengels haal al mijn voer van de WM verder hangt er sepia in grit is aanwezig heb als bodembedekker schelpenzand
        Ik denk dat ik het nog even aankijk want in elke kooi fluit duidelijk 1 man
        Sta vaak te observeren ik vond het alleen raar want bij al mijn andere vogels gaat de kweek gewoon goed
        Groetjes van marco

Opmerking

als het altijd meteen zou lukken, dan is de lol er toch ook vanaf. maar als het koppeltjes zal het vast nog wle goed komen.

Opmerking

lekker badwater geven mooi half open broedblokje vast een beetje witte kokosvezel inleggen bruine kokos vezels erin o ja wel ff kijken of het mannetjes of vrouwtjes zijn ik begon met 3 vrouwtjes en 1 mannetje :S haha veel eitjes en heeel veeel onbevrucht.

Opmerking

o ja schijnt dat je aan de stand van de snavel in combinatie van de ogen kunt zien of het mannetjes of popjes zijn. maar kweet niet meer precies hoe het ookal weer zat... kan iemand dat nog ff uitleggen ???

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hinkie
                o ja schijnt dat je aan de stand van de snavel in combinatie van de ogen kunt zien of het mannetjes of popjes zijn. maar kweet niet meer precies hoe het ookal weer zat... kan iemand dat nog ff uitleggen ???
                Hinkie,kijkt u hier eens.

Nu heb ik zelf dit nog niet uitgeprobeerd?Ik gebruik alleen de zang.
                Heb onlangs nog een artikel gelezen over het sexen van deze vogels,en dat ging dan over japanse meeuwen,rijstvogels en diamandvinken.
                Bij de mannen zouden de twee buitenste tenen ongelijk zijn met een verschil van 1,5mm,die van de pop zouden gelijk zijn.het tenenvergelijk is wel alleen van toepassing voor jonge vogels en niet voor overjarige.Want er zouden poppen zijn die achte een jaar ook ongelijke tenen hebben.
                Nu of dit allemaal klopt weet ik niet.Maar als je weet welke mannen en poppen zijn kan u het wel uit testen.

Opmerking

Nu nog iets,als je twee mnnen samen zet weet ik niet of ze beiden gaan zingen.Het zou best kunnen dat dan de ene zingt en de andere niet.
                  Zet ze een apart en wacht dan af.Ik heb hier zels ene zitten die ik aanzag als een pop,maar na een jaar trek die zijne bek open en zong zijn liedje.
                  Ge ziet het is niet allemaal gemakkelijk.

Opmerking

Vorigjaar had ik de hokken vol met jonge meeuwen.
                    Pas vorige week is het eerste koppel begonnen te broeden.
                    Aan de voeding is niks veranderd de enige reden die ik kan bedenken is dat de vogels Vorigjaar laat nog jongen hadden en de jongen van Vorigjaar nog te jong zijn.
                    Maar dat is dan de situatie bij mij.

Opmerking

Vertel eens Marco, hoe zijn je vogels gehuisvest?

gr
                      Hans.
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Hoi hans,
                        Mijn vogels zijn alsvolgende gehuist vest
                        Al mijn koppels hebben de beschikking over een hok van
                        80 cm breed 50 cm hoog en 50 cm diep verder krijgen ze alles wat ze nodig hebben kwa voeding drinkwater en sinds vandaag ook badwater
                        Groetjes van marco

Opmerking

update ik heb afgelopen woensdag nieuwe hokjes erin gehangen ga ik vandaag kijken zit 1 koppel op 9 eieren dus denk dat het 2 poppen zijn
                          Groetjes van marco

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marcorotterdam
                            Hoi hans,
                            Mijn vogels zijn alsvolgende gehuist vest
                            Al mijn koppels hebben de beschikking over een hok van
                            80 cm breed 50 cm hoog en 50 cm diep verder krijgen ze alles wat ze nodig hebben kwa voeding drinkwater en sinds vandaag ook badwater
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Hoi hans,
                              Ik heb ze al horen zingen ik heb nu 2 koppels in 1 broedkooi zitten omdat het andere koppel niks doet en er al een paar maanden inzit dus even kijken hoe dit uitpakt
                              Mijn muskaatvinken doen ook nog niks maar zoals ik gelezen heb in verschillende boeken zijn het niet de makkelijkste vogeltjes dus we wachten gewoon af
                              Groetjes van marco

Opmerking

Working...
                              X