Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse meeuwtjes, waneer zelfstandig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• japanse meeuwtjes, waneer zelfstandig

ik heb een koppeltje japanse meeuwtjes ze kweken goed ik heb al 2 x 3 jongen van het jaar er van gehad nu weer drie jongen. mogen ze nog meer kweken tot welke maand? en als de jongen uit het nest komen hoelang worden ze dan nog gevoerd door hun ouders kortom waarneer mogen ze weg als ze uit het nest komen.

alvast bedankt

Als ze het nest verlaten ongeveer na drie weken dan worden ze nog een tweetal weken door de ouders gevoederd.Ze mogen gerust twee ronden kweken max.drie weken.Laat ze dan maar een tijdje rusten.

Opmerking

!!!

als je nu al 3x een nest heb gehad zou ik stoppen met kweken.
      misschien kan je het in augustus nog eens doen!

Opmerking

Drie rondjes kweken is genoeg voor een jaar.
        Niet meer laten broeden ,en pas weer laten beginnen in het voorjaar.

Opmerking

3 rondjes ben ik het ook mee eens.

Zelf doe ik altijd 3 x 20 dagen
          eerste ei ==> na 20 dagen geboren ==> na 20 dagen uitvliegen ==> na 20 dagen zelfstandig

Let wel, dit is "ongeveer"
          Ik zet het er maar even bij, anders wordt dat weer een apparte discussie
          GR:RAY

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door pieter vl
            ik heb een koppeltje japanse meeuwtjes ze kweken goed ik heb al 2 x 3 jongen van het jaar er van gehad nu weer drie jongen. mogen ze nog meer kweken tot welke maand? en als de jongen uit het nest komen hoelang worden ze dan nog gevoerd door hun ouders kortom waarneer mogen ze weg als ze uit het nest komen.

alvast bedankt
            Als je al 2 nesten hiervoor gehad heb ben je dan niet een beetje laat met je vraag?
            Hoe heb je dat bij de andere 2 nesten gedaan dan?

3 jongen per nest is trouwens niet zoveel. Leggen ze ook maar 3 eitjes, of komen er maar 3 uit? Een goed nest moet toch wel 5 of 6 jongen voortbrengen? Of waren die van mij uitzonderingen? Ik heb altijd 5-6 jongen gehad per nest.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Het varieert per nest.

ook is een lek fenomeen, hoe dichter bij de standaard, hoe kleiner de nest.

Maar hier ook uitzonderingen, wat ik persoonlijk mijn mooiste koppel vindt heeft nu acht jongen.

Opmerking

Working...
              X