Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oppervlakte chinese dwergkwartel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• oppervlakte chinese dwergkwartel

Ik wil graag in mijn voliere 1 hen chinese dwergkwartel of een koppeltje.
    Alleen wat zijn de maten voor 1 of voor 2?

Wat zijn de maten van je voiliere dan, omdat kwartels niet zo veel ruimte nodig hebben hoor.

Wel beschutting waar ze zich kunnen verschuilen.

Groetjes Petra.

Opmerking

ik zou dan een koppeltje doen, 1 vogel is zo.... 1 vogel

als je voliere 2 m lang is, kan het al wel hoor. een paar boomstammen of grassoorten erin, en je kunt waarschijnlijk ook wel jongen verwachten.

gr
      Groet'n uut Drenthe

Opmerking

mijn voliere is 120 bij 60 cm dus niet heel groot.
        Zou hier een chinese dwergkwartel inpassen?

Opmerking

weet iemand of hier chinese dwergkwarteltjes in passen

Opmerking

Passen wel. Mijn kwartel-binnenhok is ongeveer van die grootte. Ik heb hier wel een klein probleem dat de haan zijn hennetje(s) gaat plukken als ze langere tijd alleen in het binnenhok gehouden worden. Maar als je voliere buiten is (met grond/grasbodem) is dat waarschijnlijk wel minder, want dan vervelen ze zich niet zo.

De persoon waar ik mijn eerste kwarteltjes heb gekocht hield ze in broedkooien, en dat ging bij hem gewoon goed. Maar het is niet ideaal.

Ik zou, als je besluit dwergkwarteltjes te nemen, er wel 2 nemen. Eentje alleen is eenzaam. En zorg voor genoeg afleiding (polletjes gras enzo) waar ze lekker in kunnen wroeten, dingen waar ze zich onder/achter kunnen verschuilen en wat zand voor een zandbad

Opmerking

Opmerking

Ik heb 5 vogels in mijn voliere zitten.
                het zijn kanaries.
                Over dat onderpoepen zat ik ook al een beetje in
                Ik zat er over na te denken om plaatjes onder de stokken te maken, maar denk dat dit ook niet zo'n groot succes word.
                Zelf vind ik de voliere ook wat aan de kleinere kant.
                Zou die beestjes graag willen hebben, maar dan moeten ze ook een goed leven hebben.

Opmerking

Working...
                X