Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwarteleitje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kwarteleitje

ik heb een eitje van mn ch dwergkwartels maar dat ligt heel dich bij het voer bakje (ongeveer 10 cm) moet ik het voerbakje verplaatsen zodat ik niet de kwartel verstoor als ik ze moet voeren?

eitje

laat het eitje rustig liggen , een kwartel legt wel vaker eitjes zomaar neer en verzamelt ze naderhand bijeen, als ze meerdere eitjes bijeen legt kun je nog altijd het eitje erbij leggen

Opmerking

ik bedoelde eigenlijk de voerbak verplaatsen, want ze hebben het eitje wel in een kuiltje gelegd

Opmerking

verplaatsen

het voerbakje kun je altijd verplaatsen, denk haast niet dat het kuiltje het nest is van de kwartel omdat deze zich altijd een nest oftewel kuiltje zal maken wat verdekt is.

Opmerking

het kuiltje zit in het nachthok in een hoek dus het is wel gedekt

dan ga ik het voer maar verplaatsen

Opmerking

Na hoeveel eitjes zullen ze dan alles bij elkaar rapen en gaan broeden? want ik heb ook 2 eitjes verspreid van elkaar liggen?
            Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

Opmerking

Hier beginnen ze meestal met broeden als er 6-8 eitjes zijn, maar onze hennetjes leggen hun eitjes wel meteen bij elkaar in een hoekje.

Opmerking

Dan word nog ff afwachten vorig jaar hebben ze niet gebroed betekend dat ze nooit broeden of gewoon geen zin hadden dat jaar :P

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door allesfreak
                  Dan word nog ff afwachten vorig jaar hebben ze niet gebroed betekend dat ze nooit broeden of gewoon geen zin hadden dat jaar :P
                  Dat verschild.

Als ze alles hebben om goed te kunnen broeden en ze ook uit natuurbroed komen zou het geen probleem moeten zijn.

Groeten,

Vogelkweker.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                    Hier beginnen ze meestal met broeden als er 6-8 eitjes zijn, maar onze hennetjes leggen hun eitjes wel meteen bij elkaar in een hoekje.
                    Ik heb dit weekend even de voorbereidingen bekeken ze maken in een hoekje een kuiltje. En gaan daar dan met hun hele lichaam over heen.

Heel leuk om te zien.

Een zilverkleur hennetje zat een kuiltje te maken maar mijn andere kwartel (Wildkleur hen) zat ook te helpen.

Groeten,

Vogelkweker.

Opmerking

Mijn pop zit ook te broeden op 8 eitjes weer.

Vorig jaar heeft ze ook een nest van 8 jongen groot gebracht.

groetjes

Opmerking

Is het verstandig om de man apart te zetten iets voordat de eieren uitkomen?

Opmerking

Hangt er van af wat de man doet ?

Mijn pop die maakt de man af als zij bij haar zit als ze broed.

En de man gooit met de kuikentjes als ze uit komen dus ik heb ze appart.

Maar dit is niet bij iedereen zo..

groetjes

Opmerking

en voor hoelang moet de man dan apart?

Opmerking

de kwartel is eindelijk gaan broeden nou hopen dat ze blijft broeden en zal de man voor de zekerheid maar apart zetten zou zonden zijn als me eerste nestje verpest word omdat de man te agressief is.

Opmerking

Working...
                              X