Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wormenkuur?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wormenkuur?

(die zijn nu ongeveer 2,5-3 weken oud)

De werkzame stof in een wormmiddel is gemaakt om bepaalde parasieten te doden. Aangezien jonge dieren nogal kwetsbaar zijn zou ik liever even wachten. De ouden zou je het evt. wel kunnen geven. Maar is de kwartel gestorven aan de gevolgen van de aanwezigheid van wormen?

gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
      Maar is de kwartel gestorven aan de gevolgen van de aanwezigheid van wormen?
      Dat weet ik niet zeker.

Ik had het idee dat ze al wat afgevallen was na het broeden (1 week langer dan normaal) en ze is vrij snel weer begonnen met het leggen van eieren (toen de kuikens 2 weken oud waren) dus misschien heeft dat teveel energie gekost ofzo. Maar ze had wel een goede eetlust, dus daarom vind ik het raar dat ze zo mager was, vandaar dat ik aan wormen dacht. Maar ik weet het dus niet zeker.

Opmerking

Als ik eerlijk ben, ik heb (zelf) nog niet meegemaakt dat kwartels last van wormen hebben...... maar het zou best mogelijk kunnen zijn. En uitputting kan ook natuurlijk. Maar de natuur gaat zijn gang en kwartels zijn normaliter zelf uitstekend in staat te regelen wanneer zij aan het volgende nest beginnen. Geen conditie, geen legsel. Zo werkt het toch?
        Mijn jonge kwartels zijn nu ruim drie weken oud en ik heb de eerste eitjes van het volgende legsel weer in een nest zien liggen.

gr.
        Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Ik weet niet.. in de natuur leggen kwartels toch niet elke dag een ei? Dat komt toch door de domesticatie? Dus vandaar dat ik me wel wat meer zorgen maak over uitputting dan bij andere vogelsoorten (vooral omdat we nu dus al 1 dood hennetje hebben gehad)
          Maar misschien moet ik er inderdaad maar op vertrouwen dat de vogel zelf weet wat kan..

Opmerking

Working...
          X