Oorspronkelijk geplaatst door kanarievriend
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Anders dan broedmachine
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door kanarievriendje kan de kwartels ook uit zetten in een bos, niet 1 natuurlijk maar als je er een stuk of 20 heb die je niet kwijt raakt dan gewoon los laten in het bos ,dan krijg van zelf wel een populatie in het bos.
Ik heb zelf vorig jaar 30 zebravinken los gelaten in een bos en nu zie ik er af en toe eens 1 vliegen in hetzelfde bos dus dit houdt in dat ze voedsel genoeg hebben en het over leven dus nu het broed seizoen volop bezig is zouden er straks misschien nog wel meer zitten kan geen kwaad en is alleen maar leuk
want wat moet je er anders mee doen.Matsje <3
Opmerking
-
dit mag zich inderdaad geen kanarievriend nemen. als je weet dat je met overschot komt te zitten dan ga je toch veel minder kweken. eitjes rapen van de kwartel 3 minuten koken en ze smaken heerlijk en de andere eitjes weggooien.
maar even terug op het onderwerp. ik gebruik een broedse kip voor mijn japanse kwartel eieren. een kruising kip van een chabo en een zijdehoenkriel. had de fout gemaakt om gewoon te wachten tot ze uit zouden komen maar dat werkt dus niet omdat de kip ze onbewust tocht verplet als ze uit zijn. dus ik had het laatste eitje er uitgehaald en onder de rode biggenlamp gelegt op een vochtige theedoek. dus de volgende keer de eitjes er gewoon een dag vantevoren uit halen en onder de lamp leggen. keren hoeft dan niet meer alleen een kwestie van goed warm houden met de lamp.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door carolinadit mag zich inderdaad geen kanarievriend nemen. als je weet dat je met overschot komt te zitten dan ga je toch veel minder kweken. eitjes rapen van de kwartel 3 minuten koken en ze smaken heerlijk en de andere eitjes weggooien.
maar even terug op het onderwerp. ik gebruik een broedse kip voor mijn japanse kwartel eieren. een kruising kip van een chabo en een zijdehoenkriel. had de fout gemaakt om gewoon te wachten tot ze uit zouden komen maar dat werkt dus niet omdat de kip ze onbewust tocht verplet als ze uit zijn. dus ik had het laatste eitje er uitgehaald en onder de rode biggenlamp gelegt op een vochtige theedoek. dus de volgende keer de eitjes er gewoon een dag vantevoren uit halen en onder de lamp leggen. keren hoeft dan niet meer alleen een kwestie van goed warm houden met de lamp.
zou je mij wat meer kunnen vertellen over het broeden met de rode biggenlamp?
gr.
robin
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoontjuhIk vind dit persoonlijk niet echt een goed idee... exoten los laten (heb chinese dwergkwartels)
Deze dieren komen hier niet oorspronkelijk vandaan en dus zal ik dit nooit doen.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door INLINEHoeft niet, er zitten ook een paarduizend afrikaanse halsbandparkieten in Nederland
maar dat zijn grotere parkieten, die zijn wat sterker.
die kan je niet met een zebravink vergelijken..gr.
robin
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking