Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chinese dwegkwartel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• chinese dwegkwartel

Ik heb een koppel chinese dwergkwartels
    ik zou het leuk vinden hier jongen van proberen te krijgen.
    nou heb ik al wat gelezen hier op het forum maar weet nog niet echt hoe je deze beestjes aan de gang krijgt
    mijn hennetje legt erg veel eieren maar gaat er niet op zitten?
    soms zit het haantje als een gek achter haar en gaat die met zn vleugeltjes een beetje vreemd doen? zoals ik al zei heb ik echt geen verstand van de beestjes maken ze een nest? nu liggen de eitjhes onder een steen.
    ze krijgen gewoon parkieten zaad en water en divers groenvoer en fruit.

groetjes pascal
    groeten uit apeldoorn

kwarteltjes aan de gang

Nou wat je kunt doen is een paar gras of heide pollen plaatsen, wat ruigte dus en daar een paar oude (of nieuwe) dakpannen een beetje schuin tegen een wandje te zetten zodat ze wat plekjes krijgen om een nestje te maken.

Dit is hier op het forum al wel eerder geschreven hoor.

Wat het gedrag van de haan betreft, dit is imponeer gedrag. (haantjes gedrag). Een soort balts voor het vrouwtje. Hoort er gewoon bij.

En wat je zelf al onder je bericht hebt staan: Geduld is een schone zaak.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

ja , gewoon lekker laten gaan.. hennetje wordt van zelf broeds, als er genoeg gelegenheden zijn om een plekje te zoeken..

Opmerking

geduld

ok dus gewoon afwachten ik heb verschillende plekjes voor ze een huisje (verbouwde nestkast) een dakpan, en nog wat schuuine stenen daar legt ze de eitjes maar dat is dus normaal dat ze eitjes blijven leggen?

pascal
        groeten uit apeldoorn

Opmerking

hallo Pascal,

bij vogels houden is het niet zo dat je alles volgens een boekje kan doen dus er is ook geen normaal gedrag.
          de ene kwartel legt heel veel eieren en broed niet,
          de andere kwartel legt heel veel eieren en broed heel veel gevolg heel veel jongen,
          en sommige leggen het hele voor jaar geen ei en beginnen rond juli augustus en hebben 1 nest met eieren en broeden ze uit met gevolg 1 nest jongen.

het kan allemaal wat wel bekend is, is dat hennen uit de broedmachine lang niet altijd goed broeden daarom haal ik altijd kwartels bij mensen die hun kwartels op de natuurlijke manier laten broeden.

mvg Ben
          Groeten, Ben

Opmerking

chinese kwartel

Hoi Ben,

kweet eigenl;ijk niet waar ze vandaan komen heb ze van iemand gekregen
            die had ze weer van een kennis gehad.....
            groeten uit apeldoorn

Opmerking

bij mij begon het hennetje pas te broeden na haar 8ste ei

Opmerking

chinese kwartel

hallo thomas,

ik ging van de week de binnen ren opruimen er liggen beukensnippers in
                ik had er 32 eitjes gevonden onder de dakpan
                nu zitten ze weer buiten en er ligt al weer een hele hoop haha
                moet maar kijken wat ze doen
                groeten uit apeldoorn

Opmerking

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 32 eitjes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                  dat is al een hele tijd dat ze aan het leggen is toch mijn hennetje haar record was 12 eitjes
                  beste pascal ik denk dat als ze daarop gaat broeden niet alle 32 zullen uitkomen
                  maar dat is toch wel al een hele hoop

nog veel plezier met het observeren van de mysterieuze leg van een
                  chin. kwartelhen

groeten ThomasD

P.S. bij mij legt ze nu witte eieren i.p.v. bruine heel raar

Opmerking

Een weetje?

Toen ik een paar jaar geleden chin. kwarteltjes had is mij een keer verteld
                    dat fazantachtigen meerdere nesten maken voor als het ene nest wordt aangevallen dat ze naar het andere nest gaan... Ik had namelijk ook de wereld eieren haha en toen op een moment werd t hennetje broeds..

ik weet niet of dit waar is maar het zou wel logisch aansluiten op het feit dat ze zoveel eitjes leggen...

Opmerking

haha 32 eieren ook al gaat ze er niet op broeden dan nog heb je een hele goede legkip eh kwartel haha. de eieren zou je ook goed kunnen gebruiken voor door het eivoer ofzo? mits ze dus niet een paar weken oud zijn al natuurlijk.

met kwartels weet je nooit wat ze gaan doen het is altijd heel spannend wat doet deze hen nou weer. bij mij legde de hen het hele jaar door eigenlijk geen ei. rond augustus begon de hen opeens iets te doen en daar kwam een mooi nest van 7 jongen uit.

mvg Ben
                      Groeten, Ben

Opmerking

Working...
                      X