Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese dwergkwartels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Chinese dwergkwartels

Ik heb vijf weken geleden een trio chinese dwergkwartels gekocht ze waren toen ongeveer 8 weken oud. nu lag er vanmiddag een ei in het hok mijn vraag is hoe nu verder ik heb er totaal geen verstand van
    bedankt alvast Daan

Als de ouders wildbroed zijn broeden ze ze zelf uit anders kunstmatig uitbroeden en als voeding kwartel start mix

Opmerking

De hennen zullen als ze willen broeden er vanzelf meer eitjes bijleggen. Ligt het ei in een hoekje of beschut, of gewoon midden in het hok?
      Zorg wel dat er niet meer dan 9 eitjes per hen onder liggen want anders is het echt te veel. En krijgen ze ook Buffalo wormpjes?

Opmerking

Het ging erom zijn ze niet te jong en gaat dat leggen gewoon door?
        Ik wil ze niet uitputten moet je haan erop een gegeven moment bij weg halen?
        Ik heb bv. de ervaring dat dat bij zebravinken wel moet.
        Mag. Daan

Opmerking

hier hoef je niets aan te doen.

kwartels staan dichter bij de kippen, en die leggen ook elke dag een ei.

als je de haan weg gaat halen, word het lastig om hem terug te plaatsen.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Opmerking

Haal jij bij zebravinken de mannen weg zeeuw? Waarom eigenlijk?
              gewoon uit nieuwsgierigheid deze vraag, ik heb er namelijk nog nooit problemen mee gehad, zitten zelfs in mijn voliere 2mannen en 1pop.

Grtjs
              Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

Working...