Mededeling

Collapse
No announcement yet.

heb een vraag over europese patrijzen???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• heb een vraag over europese patrijzen???

hallo
    zou ik in dezelfde voliere goudfazanten en patrijzen bij elkaar kunnen houden,vraag 1
    zouden de patrijzen ook zelf broeden in de voliere[het zijn eigenkweek vogels]vraag 2
    mvg wim

Ik denk het niet?.volgens mij kunnen deze hanen niet bij elkaar.
    Voor jaren terug had ik een haan(hoender)met kippen en een Fazanthaan met hennen bij elkaar en dat was vechten.
    Dus volgens mij gaat dit niet.

Gr ,Hubert

Opmerking

hallo hubert
      bedankt voor de reactie,een vogelvriend van mij heeft wel kippen bij fazanten zitten en dat gaat prima,alleen het gaat om europese patrijzen zou dit kunnen mvg

Opmerking

Misschien had ik te maken met dezelfde kleuren ,ik had destijds Barnevelders samen met bosfazanten.
        Deze groep vallen toch beide onder de hoenderachtigen?.
        Mocht het toch niet kunnen ,kun je de patrijzen altijd nog los laten ,we hebben hier in Nederland toch te kort aan?.

Gr ,Hubert

Opmerking

hallo hubert
          nou loslaten gaat hem niet worden ze zijn zo tam dat ik ze kan aaien,en dat is voor patrijzen toch uniek hoor,en hier zitten veel vossen in de buurt dus dat gaat hem ook niet worden.
          die kennis van mij heeft goudfazanten en kippen bij elkaar in 1 vlucht,ook parelhoenders en kippen zitten bij elkaar en dat gaat prima.
          Ik heb zelf patrijzen en blacksmidt kieviten bij elkaar gehad maar dat ging niet een tijd ging het goed en op 1 dag sloeg de vlam in de pan dus toen apart gezet.
          mvg wim

Opmerking

Nu ,je het zegt ,ik had in mijn jeugdjaren ook goudfazanten bij mijn kippetjes lopen, hen had meer last van de haan dan de kippen.
            En dat patrijzen zo handtam kunnen worden wist ik ,had ze namelijk zelf ook zo tam, maar nooit gebroed.
            Zijn ze geleewiekt,bij mij liepen ze destijds gewoon met de kippen mee in de tuin.

Gr ,Hubert

Opmerking

hallo
              nee ze zijn niet geleewiekt,maar groot gebracht vanuit een broedmachine en veel in de hand gehad bij de mensen waar ik ze vandaan heb,en hoe kleiner gehuisvest hoe makker ze zijn,ze zitten allemaal apart in een voliere,mvg

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door leila Bekijk Bericht
                hallo hubert
                nou loslaten gaat hem niet worden ze zijn zo tam dat ik ze kan aaien,en dat is voor patrijzen toch uniek hoor,en hier zitten veel vossen in de buurt dus dat gaat hem ook niet worden.
                die kennis van mij heeft goudfazanten en kippen bij elkaar in 1 vlucht,ook parelhoenders en kippen zitten bij elkaar en dat gaat prima.
                Ik heb zelf patrijzen en blacksmidt kieviten bij elkaar gehad maar dat ging niet een tijd ging het goed en op 1 dag sloeg de vlam in de pan dus toen apart gezet.
                mvg wim
                Wilde je ze opeten toen de vlam in de pan sloeg en had je veel schade ?
                Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                uit het restant de rest van het land.

Opmerking

nee f0
                  ons opeten zeker niet,en de schade viel erg mee ik heb ze gelijk uitgevangen en apart gezet,mvg wim

Opmerking

Een koppel eur patrijs kan gerust bij de fazanten in als je maar van ieder soort 1 haan hebt gaat t goed. Ik heb er goede successen mee ook natuurbroed gaat zo perfect

Opmerking

hallo sebright
                      kijk met zo,n antwoord daar kan ik wat mee,ik ga het uitproberen en houd het in de gaten,mvg wim

Opmerking

Je zou altijd moeten op letten tijdens de kweek maar dat moet ook wanneer alles appart zit! Ik wens u goede kweek resultaten en hoop nog eens te horen hoe t ging

Opmerking

Hoi wim,
                          hoe groot is jou voliere en hoe groot is die van sebright en hoe zijn ze beplant.

mvg eddie

Opmerking

Opmerking

hallo
                              mijn voliere,s zijn niet al te groot wand mijn ervaring bij de europese patrijzen is hoe groter en hoger hoe schuwer de vogels zijn en of worden,ik heb ze in voliere,s van 2,5 lang keer 80 diep en hoog en dat gaat prima,er komt een legnest in en een klein beetje kunstgroen om het af te schermen,letwel deze vogels die ik heb zijn zeer mak als de haan voor de deur staat kan ik hem opendoen en hem zo aanraken,heb er ook 2 paar die een stuk groter en hoger kwa ruimte zitten maar die gaan dan toch sneller springen,maar daar komen de hanen in het deurtje staan om te kijken waar het eten en drinken blijft.
                              mijn ervaring is als je vogels vrij rustig zijn en niet gauw schrikken als ik erbij kom dan gaan de broedresultaten vaal flink omhoog,ik ga als eerste voor natuurbroed en leg ook enkele eieren in de broedmachine.
                              Een grote beplante voliere is leuk en een mooi gezicht maar als je later met zulke vogels naar een tt wilt word het toch een flinke uitdaging,en nu heb ik vogels die kunnen zo naar de tt als ok vogels.
                              mvg wim

Opmerking

Working...
                              X