Ik heb al diverse koppels Roul Roul gehad maar na 4 a 5 maand gaan ze steeds dood heeft iemand hier een oplossing voor
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Roul Roul
Collapse
X
-
-
In welke periode gaan ze dood, bij welke temperatuur zitten ze, hoe hoog is je "hok", hoeveel gallus 3 krijgen ze, wat is "een klein beetje", wat bedoel je met combimix, en hoeveel/hoevaak geef je het fruit (en in welke vorm, snij je het fijn of geef je het volledige stuk)
Dit speelt allemaal mee, hoe meer info je geeft hoe beter wij je kunnen helpen.
Ik vermoed dat je ze gewoon "koud" hebt zitten, roul rouls hebben warmte nodig, daarnaast staan de kwartels bekend om wormen, dit kan ook het geval zijn (veel handelaren ontwormen de hoenderachtigen bij binnenkomst direct, dit is ook de reden dat hoenderachtigen vaak niet toegestaan zijn op shows/beurzen met gewone vliegers)webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl Bekijk Berichtik ken iemand die steeds zijn tinamoes verloor doordat ze de beukensnippers die hij gebruikte als bodembedekking opaten. zou iets soort gelijks wellicht kunnen?
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk BerichtIk gaf ze altijd een goed tropenmengsel met gekookte meelwormen.
en waarom deed je gekookte geven, ik neem aan in plaats van levende ?groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Ik ben hier net als Ton ook benieuwd naar. waarom kook je de meelwormen?
Je kunt ook diepvries meelwormen kopen als je geen levende wilt geven. Deze ontdooi je dan op een keukenpapiertje om het vocht op te nemen, en na een minuut of 10-15 zijn ze ontdooid als je ze goed uitspreid. De kwartels zijn hier gek op (althans mijn jappen springen in de lucht om bij de kuikenbak te komen waar ze door het eivoer gemengd zijn)webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door aadje93 Bekijk Berichtwaarom kook je de meelwormen? Je kunt ook diepvries meelwormen kopen als je geen levende wilt geven...
Opmerking
-
haha, Aadje weet waar hij over praat......
wat het blancheren betreft, ik heb het ook eens geprobeerd, maar het werd een smurrie. nooit meer gedaan.
wel een duidelijk antwoord Euphonia, bedankt.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking