Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roul Roul

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Roul Roul

Ik heb al diverse koppels Roul Roul gehad maar na 4 a 5 maand gaan ze steeds dood heeft iemand hier een oplossing voor

Van achter een pc is dat altijd lastig,misschien eens omschrijven hoe ze gehuisvest zijn,bodembedekking,voer,soort voliere licht etc etc misschien dat er bij iemand die ze ook heeft een lichtje gaat branden.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Opmerking

Er is toch genoeg te vinden op het www: http://www.roulroul.nl/huisvesting.html
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Opmerking

In welke periode gaan ze dood, bij welke temperatuur zitten ze, hoe hoog is je "hok", hoeveel gallus 3 krijgen ze, wat is "een klein beetje", wat bedoel je met combimix, en hoeveel/hoevaak geef je het fruit (en in welke vorm, snij je het fijn of geef je het volledige stuk)

Dit speelt allemaal mee, hoe meer info je geeft hoe beter wij je kunnen helpen.

Ik vermoed dat je ze gewoon "koud" hebt zitten, roul rouls hebben warmte nodig, daarnaast staan de kwartels bekend om wormen, dit kan ook het geval zijn (veel handelaren ontwormen de hoenderachtigen bij binnenkomst direct, dit is ook de reden dat hoenderachtigen vaak niet toegestaan zijn op shows/beurzen met gewone vliegers)
            webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

Opmerking

Ze zijn deze week dood gegaan het winter hebben ze overleeft dus kou lijkt me geen oplossing
              wormen misschien ik heb ze 1 juli ontwormt met beaphar

Opmerking

ik ken iemand die steeds zijn tinamoes verloor doordat ze de beukensnippers die hij gebruikte als bodembedekking opaten. zou iets soort gelijks wellicht kunnen?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl Bekijk Bericht
                  ik ken iemand die steeds zijn tinamoes verloor doordat ze de beukensnippers die hij gebruikte als bodembedekking opaten. zou iets soort gelijks wellicht kunnen?
                  Ik heb ook Roul Roul's gekweekt op beukesnippers, geen centje last. Ik vind die kleine winter hokjes op die Roul Roul site wel wat triest. Een Roul Roul is immers een bospatrijs die graag hoog in een boom slaapt. Ik gaf ze altijd een goed tropenmengsel met gekookte meelwormen. Ook hadden ze bij mij de beschikking over een bak met tuinaarde waar ze allerlei zaken uit haalden en namen dan daarin ook regelmatig een stofbad. Zo af en toe gaf ik ze een gekookt kippenei en dat ging er helemaal in tot de schil aan toe. Let wel op dat een Roul Roul ook scherpe maagkiezel nodig heeft om zijn voedsel te kraken.

Opmerking

@ Euphonia denk je in een binnevluchtje van 1.4m x 0.9m x 2.5m hoog ze het heel jaar kunne gehouden worden? of toch te klein? anders ga ik er wel een exotisch koppel inhouden. maar weet nog niet wat . wil iets specialer en +-150€ koppel

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                      Ik gaf ze altijd een goed tropenmengsel met gekookte meelwormen.
                      een vraagje over gekookte meelwormen, kocht je die zo, of deed je dat zelf het koken ?

en waarom deed je gekookte geven, ik neem aan in plaats van levende ?
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik ben hier net als Ton ook benieuwd naar. waarom kook je de meelwormen?

Je kunt ook diepvries meelwormen kopen als je geen levende wilt geven. Deze ontdooi je dan op een keukenpapiertje om het vocht op te nemen, en na een minuut of 10-15 zijn ze ontdooid als je ze goed uitspreid. De kwartels zijn hier gek op (althans mijn jappen springen in de lucht om bij de kuikenbak te komen waar ze door het eivoer gemengd zijn)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door aadje93 Bekijk Bericht
                          waarom kook je de meelwormen? Je kunt ook diepvries meelwormen kopen als je geen levende wilt geven...

Opmerking

Opmerking

haha, Aadje weet waar hij over praat......

wat het blancheren betreft, ik heb het ook eens geprobeerd, maar het werd een smurrie. nooit meer gedaan.

wel een duidelijk antwoord Euphonia, bedankt.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                              X