Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roul roul kuikens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• roul roul kuikens

hallo

ik heb sinds 20 juli 2 roul rouls kuikens
    maar nu is er 1 aan de diarree ik vermoed cocsidiose
    weet iemand wat voor middel dat ik voor deze kleine kuikens kan geven

gr gijsbert

Coccidiose kan bestreden worden met Coxi Plus.

Opmerking

coccidiose

Hallo gijsbert
      ik zou met zulke mooie vogels geen risico lopen en een vogeldierenarts opzoeken omdat heel veel medicijnen die je in een winkel koopt tegen bijv coccidiose te weinig of onvoldoende werkzame stoffen hebben,mvg wim

Opmerking

waarom coccodiose ?

eten ze misschien teveel groen of zo iets ?
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Een teveel aan groen (met name bladgroenten) leid ook tot verdunning in de ontlasting, dit betekend niet direct dat de vogels ziek zijn. Al de wetenschappers hier die de vogels direct volstoppen met medicijnen hebben vaak minder gezonde vogels dan de mensen die de natuur de gang laten gaan.

Hoeveel groen/fruit geef je de roulrouls?

1 -2 rijksdaalders aan sla is zat voor een roulroul per dag, bij een jong geef ik zelfs maar ~1 rijksdaaldertje aan bladgroente. Fruit (sinaasappel/appels) krijgen ze wel volledig gezien dit minder kans op verdunning in de onstlasting oplevert.
          webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

Opmerking

Ik zou tegen Coccidiose niets gebruiken wat je in de winkel kunt kopen, deze zogenaamde medicijnen helpen niet goed genoeg. Bestrijden vaak wel de klachten, maar echt helpen doen ze niet. Je moet idd naar de dierenarts gaan, dan kan hij je baycox voorschrijven. (als het Coccidiose is..)

Opmerking

Working...