Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe soort erbij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nieuwe soort erbij

sinds 1 week ongeveer heb ik black schmidt plevieren in mijn voliere,erg leuke en tamme vogels om te houden en ook vrij statige vogels,en ze eten universeel voer en wat insecten levend dan wel uit de diepvries en dat gaat prima.
    zodra ik foto,s heb gemaakt zal ik er enkele plaatsen.
    mvg

Mooie soort Wim! op facebook kwam ik iemand tegen die er dit jaar ook jong van had.

Opmerking

inderdaad een mooie soort, had er eerlijk geleden nog nooit van gehoord.
      groeten gijs

Opmerking

mooi deze zie je jammer genoeg nog niet zoveel
        buffolowormen zijn ze verzot op

Opmerking

Hallo
          heb er nog een paar bijgekocht,wel apart natuurlijk namelijk een paar kroonkieviten ,apart gekocht en bij elkaar gezet en het gaat prima,ze kwetteren wel wat meer dan de andere vooral als ik in aantocht ben met eten daarna keert de rust weer terug.
          doe af en toe wat vlokreeftjes door het voer [gedroogde dan] en een grote bak met een niet te diepe laag water ,waar ze als je je hebt omgedraaid met hun platpoten in gaan staan.mvg

Opmerking

Kijk aan! persoonlijk vind ik die toch net iets mooier dan de smidts plevier. kieviten en plevieren kunnen altijd wel aardig fanatiek zijn dus mooi om te horen dat ze het goed doen met elkaar.

Opmerking

inderdaad mooie aankoop, het zijn erg mooie vogels
              groeten gijs

Opmerking

Hej Leila. super mooie vogels. wat voor soort voliere moete ze hebben? de kivieten dan he. kan je me wat fotokes sturen hoe ze bij u zitten ? er zijn niet veel kwekers die kivieten hebben. Niet gemakkelijk dara info over te vinden . wat ze eten , welke temperaturen ze moete hebben. alles. hoe kweken . en wat kosten zo soorten kivieten ? en wat soorten kan je dara bij houden? exoten of insecten eters? heb nog een plaat voor een voliere van 12*4m hoe hoog moet ze zijn voor kivieten? en hoe moet ze ingericht zijn?

Opmerking

kroonkieviten

Hallo
                  nou kwa voliere maat is net wat ze gewend zijn,komen ze uit een grotere voliere dan graag wat groter en ruimer houden,de vogels die je erbij wilt houden dan zou ik toch niet te kleine vogels erbij houden.
                  zelf heb ik elegant parkieten bovenin de voliere en dat gaat goed e nbij 1 paar heb ik een zilverbekje die niet kan vliegen erbij zitten en dat gaat ook prima.
                  Ze krijgen universeelvoer[ijzerarm]en af en toe een enkele meelworm of pinky uit de vriezer en ik ga samen met mijn dochter sprinkhanen vangen die in het gras leven en die laat ik dan los als afwisseling de ene soort doet er weinig mee,de kroonkieviten komen het bijna uit mijn vinger halen en dat is toch wel erg leuk nadat ik ze nog maar enkele weken heb en je houd ze wel bezig zo,alleen die sprinkhanen zijn ook niet dom en blijven stokstijf zitten en dan worden ze niet opgegeten.
                  ik zou wel aanraden het water en eten in flinke grote platte bakken te geven anders eten ze niet.mvg wim en maritha

Opmerking

fimpje van de kieviten,mvg

Hallo hoe zou ik een fimpje kunnen plaatsen mvg

Opmerking

Uploaden op bijvoorbeeld photobucket of youtube en dan een link hier plaatsen.
                      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

hallo
                        helaas liep het 2 weken terug niet goed af met de plevieren
                        Bij het ene paar lag de pop zomaar dood,zonder enige aanwijzing[jammer],bij het andere paar kroonkieviten lag enkele dagen later na 1 dag kwakkelen de man dood,de vogels zaten allebei in verschillende voliere,s.
                        jammer dat het net voor het broedseizoen gebeurt,heb ondertussen allebei de overgebleven vogels verkocht.
                        mvg wim

Opmerking

jammer Wim, zo net voor het kweekseizoen, kan je net niet kopen wat je nodig hebt natuurlijk.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

ja ton
                            inderdaad jammer zo net voor het broedseizoen maar dat gebeurt soms,mvg wim

Opmerking

inderdaad, het gebeurd.

de meest serieuze kwekers doen nu niets meer weg he.

in het najaar is er weer volop te krijgen, denk ik.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                              X