Oorspronkelijk geplaatst door euphonia
Bekijk Bericht
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Frankolijn kwartel kweek
Collapse
X
-
Toen ik CDK'tjes had en deze jongen hadden, had ik eerst een trio, gewoon 2 wildkleur hennen(moeder en dochter die van het jaar daarvoor was en ook EK) en 1 wildkleur haan, die had ik gekregen en op een gegeven moment broedde de ene hen buiten en de andere in een binnenhok, wanneer de ene hen buiten iets eerder kuikens had, en de ander die binnen opgesloten zat(was alleen mogelijk om uit dit te komen door het half open raam die open stond zodat de vogels wel naar binnen konden) heeft toen besloten naar buiten te gaan, en heeft toen samen met de andere hen de kuikens opgevoed, aan de ene kant zonde, aan de andere kant ook weer niet, ze hebben elkaars kuikens niet gedood, wat een goed teken was. Wanneer ik de haan weer omwisselde, wat ik elk jaar deed wegens inteelt, wou ik het jaar daarop een nieuwe haan, een witte, alleen deze witte heeft toen helaas zijn kuikens gedood(aggresief misschien door broedmachine?) en ik heb er uiteindelijk 3 over gehouden toen hij apart zat en toen was het een dochter van de dochter zegmaar, oma en dochter apart gezet van de hen met kuikens want die werden ook opeens aggresief. Toen heb ik de 2 aggresieve hennen en de witte haan verkocht en heb ik van de 3 kuikens(die bont waren) weer 1 hen overgehouden en die heb ik weer samen gezet met de moeder en toen een nieuwe haan gekocht, toen ben ik helaas met mijn CDK gestopt omdat ik ze op de grond moest voeren en dit leidde tot muizen, vind het nog steeds enorm zonde, waren mijn grote favorieten. Maar mijn mening is dat je natuurbroed koppels nodig hebt omdat je ander last krijgt agressiviteit.Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
-
Vandaag de jongen van de ouders gescheiden. Ik vermoedde al dat de Frankolijn kwartel zeer sociaal was en dat bleek ook vandaag weer. de jongen zitten nu in de andere kant van de kas, links en rechts is gescheiden door nylon gaas. De hen liep een paar uur te fluiten en knorren naar haar jongen en toen ze in de gaten had dat het wel goed zat stopte ze met fluiten en knorren maar blijft nog wel steeds langs het gaas heen en weer lopen met de haan in haar kielzog.
Als de jongen groot zijn en hun volwassen verenkleed hebben ga ik ze verkopen op 1 hen na, daar ga ik verder mee kweken en dan heb ik wel nog een verse haan nodig natuurlijk.
De hen heeft al weer 5 eitjes gelegd maar denk dat ze niet uit zullen komen want het is nu 10 graden in de kas, te koud lijkt mij zo. Ook hier probeer ik de buiten temperatuur na te bootsen tot op 10 graden af natuurlijk. Tijdens vorst is het gewoon 10 graden in de kas maar ik lucht wel elke dag natuurlijk.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking