Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog iemand met Virginische boomkwartels (broed vraag)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nog iemand met Virginische boomkwartels (broed vraag)

Hallo allemaal,

Sinds een paar maandjes heb ik weer kwartels, nadat mijn Chinese dwergkwartels een paar jaar geleden zijn overleden.
    Een koppel Virginische boomkwartels welteverstaan.
    Ik houd deze dieren op een wat andere manier dan de meeste van jullie wellicht zouden verwachten.
    Ze zitten namelijk op een (slaap)kamer van 12 m2 samen met een Neushoornleguaan
    Het koppel doet het goed samen en heeft een heerlijke slaapplek op een van de lianen die aan het plafond hangt.
    Overdag scharrelen ze lekker rond op zoek naar zaden die ik door de kamer verspreid en ze vragen bij de deur regelmatig om vers groenvoer, wat ze dankbaar en met veel gekakel naar binnen werken.
    Nu had ik ze al zo nu en dan bezig gezien in de hanging basket, waarvan ze de Epipremnum aureum die erin groeide vakkundig ontmanteld hebben.
    Vandaag gezien dat ze een nestje gefabriceerd hebben en er liggen al 4 eitjes in.
    Maar.... zoals jullie al lazen... het is een hanging basket... die dus een aardig eindje hoog hangt.
    Nu vraag ik me af of het verstandig is om de basket naar beneden te halen of dat het wellicht geen problemen gaat vormen? Ik heb wel eens docu's gezien over kuikens van eenden/ganzen die vele meters naar beneden springen vanuit een boom.

De eitjes in het nest

Het koppel (manic & panic)

Hun huisje

erg mooie kooi/hok heb je!

ik zou even wachten tot ze goed zit te broeden en dan omlaag zetten. zo zal ze gewoon doorbroeden en vallen de kuikens niet omlaag.
    groeten gijs

Opmerking

Volgensmij kunnen boomkwartels dat wel aan hoor, van zo'n afstand springen, gewoon wat droge bladeren op de bodem leggen waar ze op landen. Ben je niet bang dat die leguaan de kuikens zal gaan opeten als hij de kans krijgt?
      Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
      Vergeet niet te kijken op mijn site!
      http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

ziet er mooi uit. maar, ik begrijp niet wat je zegt.

zitten de kwartels in het hok, of lopen ze los in de kamer ?

ik neem aan dat de leguaan niet los loopt in de kamer.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

dat ziet er echt mooi uit die kamer net echt als in de natuur .
          groet Ries

www.vogelmarkt.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
            ziet er mooi uit. maar, ik begrijp niet wat je zegt.

zitten de kwartels in het hok, of lopen ze los in de kamer ?

ik neem aan dat de leguaan niet los loopt in de kamer.
            De kamer is het hok. Dus daar lopen ze 'los' in principe ja.

Ziet er trouwens erg knap uit en ik denk niet dat dat een probleem vormt. Het zijn boomkwartels voor iets natuurlijk.

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door DeHeide Bekijk Bericht
                De kamer is het hok. Dus daar lopen ze 'los' in principe ja.

Ziet er trouwens erg knap uit en ik denk niet dat dat een probleem vormt. Het zijn boomkwartels voor iets natuurlijk.
                dan hebben ze wel lekker de ruimte.....
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Wauw, respect voor het maken van zo'n mooi leefomgeving.
                  Ik hoop dat je in een nieuw topic uitgebreid wil vertellen erover. Hoe je het opgebouwd hebt, wat voor materiaal je gebruikt hebt, etc.

Opmerking

In dit topic wat meer uitleg over de kamer.

Daarin ook een link naar het volledige bouwverslag

Opmerking

Working...
                    X