Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fazantachtige met kleinere tropenvogel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• fazantachtige met kleinere tropenvogel

Een rijstvogel zal echt niet van zich afbijten als een grote fazant hem te pakken heeft. Dat verschil is wel erg groot. Maar of de fazant uberhaupt achter een rijstvogel aan gaat vraag ik me af. Ik heb zelf alleen bosfazanten gehad, maar deze heb ik nooit gecombineerd met andere vogels. Ze liepen bij mij ook vrij rond. Ik denk dat een rijstvogel en fazant elkaar zullen negeren. Als je een groot verblijf hebt zoals je zegt, zullen ze elkaar wel ontlopen. Je zal wel kleiner gaas nodig hebben.

Opmerking

wel opletten als je dan met de vogels kweekt da jongen die net uitvliegen soms al eens op de bodem zitten de eerste dagen en da ze dan wel kwetsbaar zijn

Opmerking

waarschijnlijk zullen de fazanten de jongen meteen dood pikken als ze niet kunnen vliegen dus dat zal even lastig worden
        groeten gijs

Opmerking

Als ze jongen krijgen is wel erg risicovol ja. Dan moet je alleen poppen of alleen mannen houden.

Opmerking

En als je nu roulroulekes same zet met niet te kleine vogels? vb galsspreeuwen? gaat dit samen ? en wat als ze jongen hebben?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door pieterh Bekijk Bericht
              En als je nu roulroulekes same zet met niet te kleine vogels? vb galsspreeuwen? gaat dit samen ? en wat als ze jongen hebben?
              Als de roul rouls jongen hebben worden die absoluut gepakt door de glansspreeuwen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door DeHeide Bekijk Bericht
                hallo allen,

Ik heb fazanten -felgekleurde, grote vogels- altijd al mooi gevonden, maar ze hebben nogal een groot verblijf nodig en zijn over het algemeen nogal dominant.
                Nu kan ik op zich wel in de grootte voorzien, aangezien ik best wel wat plek heb, maar ik zou graag een fazantachtige nemen die te combineren is met een kleinere soort.
                Last edited by Drum; 26-03-2015, 18:15.

Opmerking

ik denk dat bijna alles dat uitvliegt bij pluimvee aangepikt word of gedood.
                  groeten gijs

Opmerking

@Drum, mercikes voor de raad van glansspreeuwen en roulrouls.
                    Met welke vogels kan je roulroul dan wel best samen houden? exoten?

dus ik denk ook dat je geen fazanten met kleine vogels kunt gaan houden want tzou wel jammer zijn als je uitgevloge jongen telkes sterven door de fazanten.

Opmerking

De kans dat ze de kleinere vogels aanvallen -toch zeker als er jongen zijn- is niet denkbeeldig. Ik denk dat ik het niettemin wel eens ga proberen. Als het niet lukt is het ook maar zo. Ik probeer het later in het jaar eens met zilverfazanten en rijstvogels.

Opmerking

Working...
                      X