Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cdk het geslacht bij witte jongen herkennen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• cdk het geslacht bij witte jongen herkennen?

hallo mijn jongen zijn nu 6 weken oud wanneer mogen ze worden verkocht? en ik heb drie witte jongen waar ik zo nog niet kanzien of get haan of hen is... hoe herken je het.... het is voor mijn voor het eerst dat ik jonge kwarteltjes heb... ze zijn gescheiden van de ouders

het verschil tussen een hen en een haan is niet te zien.
    je kunt het merken aan het gedrag van de kwartels, maar ik denk dat ze daar nog iets te jong voor zijn.

je kunt ze herkennen door 1 van de vogels een meelworm te geven. als het een mannetje is zal hij deze aan een vrouwtje aanbieden. Maar dit werkt alleen als je een mannetje en een vrouwtje hebt.
    groeten gijs

Opmerking

ik weet het niet zeker maar misschien kun je de bekkentest proberen?

Opmerking

Bekkentest werkt alleen als de vogel al eieren heeft gelegd, dacht ik. Anders gaan die bekken niet verder uit elkaar staan.

Opmerking

ok dat wist ik nog niet

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
            het verschil tussen een hen en een haan is niet te zien.
            je kunt het merken aan het gedrag van de kwartels, maar ik denk dat ze daar nog iets te jong voor zijn.

je kunt ze herkennen door 1 van de vogels een meelworm te geven. als het een mannetje is zal hij deze aan een vrouwtje aanbieden. Maar dit werkt alleen als je een mannetje en een vrouwtje hebt.
            Je moet er wel rekening mee houden dat de man geen broedmachine kuiken mag zijn, want vaak is dit gedrag er dan uit.
            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
            Vergeet niet te kijken op mijn site!
            http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

ik heb eigen broed jongen en drie witte daarom dat ik het vraag...

Opmerking

Geslacht witte kwartels is wel te herkennen, maar moeten wel enkele weken ouder zijn. Sexen een beetje vergelijkbaar aan kanaries.
                Kijk maar even goed naar cloaca van vader en moeder en bekijk dan je witte. Niet zeer opvallend, maar na wat ervaring merk je het verschil wel.

Opmerking

Witte hanen hebben intensiever gekleurde poten.
                  Maar dit is alleen te zien als je 2 geslachten bij elkaar hebt. Als het alleen maar hennen of alleen maar hanen zijn kan je het niet zien.

5 weken is een mooie leeftijd om ze te verkopen. Bied je eerst aan 'geslacht onbekend'en als je er eentje ziet kraaien, gooi je die een kleurring om en verkoop je die als haan.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                  X