Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwartel leggen geen eieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kwartel leggen geen eieren

ik heb hier in mijn voliere 2 koppels chinese dwergkwartels zitten ( 1 koppel natuurbroed en 1 koppel broedmachine )
    ze doen het super goed tegenover elkaar, en ze zijn ook nog eens vrij tam ( als ik een beetje tropisch zaad in mijn hand strooi pikken ze het alle 4 uit mijn hand )
    maar de hennetjes leggen maar geen eieren, ik geloof niet het koppel natuurbroed te jong is , de kweker zelf zei dat ze minimaal 1 jaar waren...
    hoe kan ik zorgen dat ze eieren gaan leggen ?

mvg
    13 jaar, neem een kijkje op mijn website : www.vogelsem.nl

Allereerst kan je het beste 1 mannetje en 2 vrouwtjes nemen. Dan heb je misschien ook meer kans.
    Ik heb het ook dat ze geen eieren leggen maar misschien is de kweektijd ook al een heel eind voorbij.
    Welk voer geef je?

Opmerking

Hallo,

Ik heb 3 koppeltjes, in 3 aparte binnenvluchtjes zitten. Ik vind overal eitjes, in de middelsts vlucht heeft het hennentje zo een dag of 19 geleden er 7 verzameld in een hoek en beginnen te broeden, het haantje er woensdag afgenomen, apart gezet, en gisteren 5 jonkies geboren!
      Volgens mij loopt de kweektijd op het einde want de andere 2 hennentjes beginnen minder te leggen! Hopelijk zijn er bij de jonkies 2 hennentjes, dan heb ik zeker natuurbroed!
      Wij zien volgend jaar wel!
      Het is leuk om onder in de vluchtjes wat scharrelaars hebben lopen en als ze dan ook nog willen broeden.

Mvg,
      Kanariepeter
      Last edited by Kanariepeter; 23-08-2014, 23:04.

Opmerking

Als de tijd rijp is leggen je kwartels wel eitjes
        als je zeker weet dat ze nog maar 1 jaar oud zijn ,zullen ze zeker wel in het voor jaar gaan leggen

Hier houd ik ook wel ieder broedjaar zelf wat natuurbroef aan heb nu 4 natuurbroef hennetjes lopen en 2 haantjes in een andere voliere loop nog ern koppeltje natuurbroef van ern paar maand ouf deze leggen ook nog niet

Hoezo de haan verwijderen als je een goede rustige natuurbroed haan heb helpt hij zelf mee om de jongen groot te brengen ik zie hier zelf dat de haan ook de jongen onder zijn vleugels neemt om ze warm te houden
        Last edited by jfk1; 21-10-2014, 16:33.
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

Opmerking

denk dat het een geval is van afwachten.
          groeten gijs

Opmerking

Working...
          X