voor het eerst heb ik jonge cdk... pa en moeder houden hun nog verscholen dus ik weet niet hoeveel het we zijn... maar ik heb een zandvloer in de voliere kan dat kwaad? en moet ik opvok voer halen?? of eten ze gewoon mee..
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
kwarteleitjes uitgekomen en nu?
Collapse
X
-
Misschien was het slim geweest om eerst wat informatie op te doen over het kweken met kwartels dan het wachten totdat je jongen hebt en dan pas gaat vragen. Ik weet zo de naam niet meer maar je hebt een soort voer speciaal voor fazanten en kwartels voor kuikens, opfokvoer voor kwartels kun je misschien wel bij een dierenwinkel halen, en dit op een schaaltje doen, wel genoeg geven want de ouders eten dit ook mee hahaEn je moet water geven in een schaaltje, en dan heel laag water geven en dan knikkers erin doen
Als je nog vragen hebt stel ze maar
Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
-
Ma en pa zullen er gewoon voor zorgen, ze zullen ze wel aanleren dat zand geen eten is.
Zorg voor een laag drinkschaaltje. Misschien het dekseltje van confituur en doe daar wat kleine steentjes of knikkers in tegen het verdrinken.
Wat eten de kwartels nu?
Opmerking
-
dat met een schaaltje water weet ik .. enik heb voor die tijd best gelezen hier wat je zoal moet doen ook een rand om het gaas b.v wat ik ook heb gedaan... was alleen benieuwd met het voer... idd. sommigen zeggen opvok voer maar is dat nodig?? beiden ouders zie ik wel bezig met ze. . ik hou het in de gaten.
Opmerking
-
Als je zo snel niet aan opfokvoer kan komen kun je ook pinkies geven? Of buffalo's, maar wel dood dus ingevroren en dan ontdooit, want heb verhalen gehoord van meelwormen en buffalo's die levend werden gegeven en dat daarna de jonge kwartel overleed doordat de buffalo of de meelworm de kwartel van binnen opat. Maar niet te veel want de haan wordt er wel agressief van.Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
-
Bij mij eten de jonge kwartels het zaad en eivoer wat mijn tropen op de grond laten vallen (af en toe voer ik wat bij omdat ik nu dus meer CDK's heb rondlopen doordat de jongen erbij zijn gekomen) En daarnaast krijgen ze ook nog diepvries pinkies. Ze doen het hier prima op bij mij. En natuurlijk water met de nodige voorzorgsmaatregelen.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking