Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwartel. HELP

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

@ben86
    ik kan mij gewoon niet voorstellen dat als je je voliere lekker schoon houdt en je gebruikt cocosvezel als nestmeteriaal, dat dat om de poten van een kwartel kan gaan zitten. Het is stug en buigt moeizaam.
    Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar bij mij was de boosdoener gebleekt katoen. Wat een nachtmerrie! Kwartels raakten er in verstrikt en kregen er nare wonden van. Ik heb toen alles weggehaald en ik geef alleen nog maar cocosvezel. Hier raken ze nooit in verstrikt bij mij. Is er bij jou misschien nog wat van het oude nestmateriaal overgebleven? Na dat ik mijn voliere had schoongemaakt vond ik soms ook nog weer dat vreselijke katoen ergens terug. Het zat soms nog in een struik of waar dan ook waar ik niet goed bij kon. Als dat het geval is bij jou, steeds weg blijven halen en je kwartel iedere dag controleren aan de poten of er niks om zit. Als je dit iedere dag doet, raakt ie er ook niet erg in verstrikt en kun je het makkelijk weg halen totdat het op een gegeven moment ophoudt.

Raakt ie verstrikt in het cocosvezel, wat wel bijzonder is, dan zul je toch een ander onderkomen moeten zoeken voor je kwartel. Je overige vogels hebben toch nestmateriaal nodig als ze nestjes willen bouwen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ben86 Bekijk Bericht
        Hallo Kluisnummer,

Ik ben het er wel mee eens, als je kwartel last heeft van bepaalde dingen die je andere vogels wel nodig hebben. Bijv. nestmateriaal.
        Dan is het de vraag of je de kwartel moet houden op de manier zoals je dat nu heb.
        Je kan natuurlijk ook de vogels die het nestmateriaal nodig hebben elders huisvesten
        Op de een of andere manier lijkt het op de manier van nu het niet te gaan worden.
        Volgende keer misschien tuin handschoenen aan als je de kwartel vast heb....

Groeten Ben
        Het is nu niet meer ik gebruik nu cocosvezel
        Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

ik heb het zelfde net bij men stiefpa gezien .

enkel ik krijg het er niet meer vanrond aangezien het helemaal opgezwollen is en dat het ook al bijna of al dood is
          nu heb ik daar een gaatje ingestoken zodat het bloed eruit kon

nu kwam daar ook en klonterbloed uit

nu is het wel erg met het pootje alle andere keren kon ik het perfect zelf verhelpen
          maar ik krijg het nestmateriaal nu niet vanrond aangezien die precies is ingegroeid en de poot gezwollen was voor dat ik een gaatje maakte

maar als ik er aan trek komt er ook ene heel stuk vlees los en als ik verder zou trekken zou ik het vlees afrukken .
          MVG senne
          16 jaar !

http://waarneming.nl/

Opmerking

Opmerking

ja dat heb ik moeten doen ja

men stiefpa zijn reactie was niet echt medelevend ....

daar kom ik kwaad van .

ik zou naar de dierenarts gaan maar ach ja ik kan dat moeilijk gaan doen he zelf ik ,ben 15...

ook heeft hij maar 1 teen zijn duim aan alle poten ...

als hij uit mijn voliere kwam om bij mijn stiefpa te gaan wonen had hij volgens mij al zen tenen nog 3 jaar terug.

en ik heb nooit mijn kwartels in mijn voliere moeten bevrijden aan hun poten en bij men stiefpa moet ik dit voordurend doen....

nu wil ik hem niet gaan verwijten hoor.

ik had al wat vroeger gezien dat zijn poten WEER samengebonden waren maar ik was het beu om steeds in zijn voliere te moeten gaan voor de kwartels weer eens te gaan bevrijden dus d8 ik hij gaat het wel zelf doen maar blijkbaar niet heb ik net gezien dan .

ik weet niet wat ik nu moet doen .

ik kan wel amputeren en dan de wond dichtbranden maar een kwartel op 1 poot ? dat zie ik niet meteen goedkomen.

maar ja zolang zij zelf niks doen kan ik ook niks doen .
              MVG senne
              16 jaar !

http://waarneming.nl/

Opmerking

Working...
              X