Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwartel. HELP

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door kluisnummer67 Bekijk Bericht
    o dat wist ik niet nu gebruik ik bruine slierten. volgens mij is dat cocos vezel.
    Dat zijn cocosvezels,mag aannemen dat je die niet zo verstrekt maar kort knipt tot een cm of 4-5?
    Geld ook voor sisal of welk ander materiaal,zoals al aangegeven is mos ook een goed nestmateriaal of gedroogd gras.
    Maar niet iedere vogel gebruikt hetzelfde materiaal,vaak hebben ze wel een bepaalde voorkeur.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Misschien mis ik in het lezen een punt, maar wat gebruik jij als nestmateriaal?
      Mocht dat van dat draad zijn... gelijk alles weggooien. Ga cocosvezel gebruiken.
      Dat draad moet je heel kortknippen anders geeft het dit soort problemen maar dan nog mis je weleens een draad die dan te lang in je kooi komt.
      ook kunnen ze van dit draad nooit mooie ronde tunnelnesten bouwen.

Groetjes, Chantal
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
        Misschien mis ik in het lezen een punt, maar wat gebruik jij als nestmateriaal?
        Mocht dat van dat draad zijn... gelijk alles weggooien. Ga cocosvezel gebruiken.
        Dat draad moet je heel kortknippen anders geeft het dit soort problemen maar dan nog mis je weleens een draad die dan te lang in je kooi komt.
        ook kunnen ze van dit draad nooit mooie ronde tunnelnesten bouwen.

Groetjes, Chantal
        Bedoel je nu mij of de topicstarter kluisnr?
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
          Bedoel je nu mij of de topicstarter kluisnr?
          Ik bedoel wat topicstarter als nestmateriaal gebruikt.
          Katoen kan katoen zijn, van die pluisdingen zeg maar maar ook (denk ik) dat sisal. Als topicstarter dat touw heeft dan zou dat de reden kunnen zijn dat het rond de poten komt.
          Groetjes, Chantal

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
            Dat zijn cocosvezels,mag aannemen dat je die niet zo verstrekt maar kort knipt tot een cm of 4-5?
            Geld ook voor sisal of welk ander materiaal,zoals al aangegeven is mos ook een goed nestmateriaal of gedroogd gras.
            Maar niet iedere vogel gebruikt hetzelfde materiaal,vaak hebben ze wel een bepaalde voorkeur.
            Kingfisher bedankt voor de tip, ik knip al jaren de cocosvezels op de helft maar dan zijn de stukken nog 15 cm.
            Ga nu stukken aanleveren van ongeveer 5 cm

groetjes fons
            Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
            uit het restant de rest van het land.

Opmerking

Graag gedaan Fons,heb in het verre verleden ooit eens wat jonge vogels verspeeld door het geven van te lang nestmateriaal.
              Gebruik zelf weinig cocosvezel meer,meestal sisal,haar of mos of id.
              Temeer daar de vogels die ik nu heb practisch allemaal voor lichtgekleurd materiaal gaan.
              Zelfs gebleekte cocosvezel wordt niet aan geraakt,misschien te stug,wie weet.
              Mvg,
              Kingfisher.

Opmerking

ik gebruik nu cocosvezel. een heb geen last meer
                Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

Hallo

Als het nestmateriaal aan de poten blijft hangen is dat het teken dat het nestmateriaal te lang is. Te lang nestmateriaal is ook niet goed voor andere vogels die een nest moeten maken ze kunnen er in stikken (ik spreek uit ervaring)
                  Goed nestmateriaal is korter dan 3cm .

Opmerking

@senne m, wij gebruiken cocosvezel en dat zijn lange slierten maar zo stug dat kan niet om de vogels draaien. Dat knippen wij dus niet. Ze maken daar mooie ton-vormige nesten van.
                    Alleen dat touw (sisal) knipten we maar dat gebruiken we al een tijd niet meer want als je een draadje vergeet te knippen kan dat idd fataal zijn of veel schade geven aan de vogel.

Groetjes, Chantal

Opmerking

de cocos vezels knip ik ook door de midden. ik heb de bruine en de witte, de witte worden zo goed als niet gebruikt.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hallo

Als het nestmateriaal aan de poten blijft hangen is dat het teken dat het nestmateriaal te lang is. Te lang nestmateriaal is ook niet goed voor andere vogels die een nest moeten maken ze kunnen er in stikken (ik spreek uit ervaring)
                        Goed nestmateriaal is korter dan 3cm .

Opmerking

@senne m, hetzelfde bericht staat er nu 2 keer van jou?

Ik ben het niet met je eens dat goed nestmateriaal korter is dan 3 cm.
                          Hoe zie jij het dan voor je hoe vogels in een struik een mooi nest kunnen bouwen van stukjes 'korter dan 3 cm'? Hoe is jouw ervaring hierin met nesten die vogels zelf bouwen?

Groetjes, Chantal

Last edited by Tal; 16-08-2014, 13:07. Reden: aanvulling: foto's

Opmerking

nu heeft de kwartel weer van het spul an zn poten. wat kan ik doen. Korfjes ophangen werkt niet.
                            Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kluisnummer67 Bekijk Bericht
                              nu heeft de kwartel weer van het spul an zn poten. wat kan ik doen. Korfjes ophangen werkt niet.
                              Poep of nestmateriaal en zo ja wat voor nestmateriaal? Gebruik je nu alleen cocosvezel als nestmateriaal?
                              Groetjes, Chantal

Ps kun je een foto maken voordat je het eraf haalt?
                              Last edited by Tal; 18-08-2014, 11:17. Reden: ps

Opmerking

Hallo Kluisnummer,

Ik ben het er wel mee eens, als je kwartel last heeft van bepaalde dingen die je andere vogels wel nodig hebben. Bijv. nestmateriaal.
                                Dan is het de vraag of je de kwartel moet houden op de manier zoals je dat nu heb.
                                Je kan natuurlijk ook de vogels die het nestmateriaal nodig hebben elders huisvesten
                                Op de een of andere manier lijkt het op de manier van nu het niet te gaan worden.
                                Volgende keer misschien tuin handschoenen aan als je de kwartel vast heb....

Groeten Ben
                                Groeten, Ben

Opmerking

Working...
                                X