Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwartel. HELP

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kwartel. HELP

Aan de poten van mijn kwartel zit telkens een kluwen nestmateriaal: hooi en katoen en houtsnippers er aan vast. Ik verwijder het telkens maar nu heeft hij al 2 gewonde tenen. WAT MOET IK DOEN?????
    Graag antwoord. Alvast bedankt.

Groetjes sander
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Het nestmateriaal verwijderen en het andere spul wat om de poten van je kwartel blijft zitten. Anders zou ik er toch voor kiezen om de kwartel weg te doen, want dit is natuurlijk erg stressgevend voor de kwartel.
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

ja maar als je het probeert te verwijderen dan pikt hij als een gek in mijn hand. En verkopen lukt nooit met gewonde poten.
      Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

Je vangt hem eruit, zorgt dat hij niks aan zijn poten heeft, doe hem even in een TT kooi, en dan maak je de hele voliere schoon, doe er dan bijv. zilverzand in, en dan komt het wel goed, wat zijn de afmetingen van de voliere?

Opmerking

gewoon zorgen tot je volierebodem schoon blijft, waardoor geen nestmateriaal of dergelijken op de grond liggen, dan heb je normaal ook geen probleem meer, heb het hier ook gehad met een hennetje, maar zij had het telkens van haar nest in het hoekje, jonge waren geboren hoekje heel schoon gemaakt en heb geen last meer gehad.

is idd een stresserend werkje voor te doen, heb het hier ook 5 keer per dag kunne doen was een echte ramp als het waren, maar tot je het diertje weg moet doen wegens daarom vind ik een overdreven reactie!.

gewoon zorgen tot niets meer op de grond licht, en dan moet het probleem over zijn, veel succes alvast.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
            Je vangt hem eruit, zorgt dat hij niks aan zijn poten heeft, doe hem even in een TT kooi, en dan maak je de hele voliere schoon, doe er dan bijv. zilverzand in, en dan komt het wel goed, wat zijn de afmetingen van de voliere?
            een kwartel in een TT kooi zetten is niet stres gevend voor het diertje dan ofw?.

Opmerking

Probeer eens in een TT kooi met wat lauw water in de lade en een handdoek erover om de kwartel rustig te houden.

Als het een rustige kwartel is kan dit wel eens helpen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tequila_069 Bekijk Bericht
                een kwartel in een TT kooi zetten is niet stres gevend voor het diertje dan ofw?.
                Alleen tijdens het schoonmaken van het hok als ie je aanvalt he

Opmerking

Een kwartel die je pikt?
                  Als je daar al benauwd van wordt heb je toch de verkeerde hobby gekozen.
                  Gewoon uitvangen en voorzichtig de poten schoonmaken,draad wegknippen,desnoods met twee personen .
                  De ene houdt de vogel vast de ander verwijdert de draadjes,pootje ontsmetten en terugzetten.
                  Desnoods in een aparte kooi op een krant zodat er niets in de eventuele wond kan komen,tot deze dicht is.

Dan naar de oorzaak zoeken,denk in dit geval dat het nestmateriaal wat je geeft te lang is,dus korter knippen of anders verstrekken,in een ruifje of id.
                  Nestmateriaal wat op de grond ligt dagelijks verwijderen is toch meestal vervuild.
                  Mvg,
                  Kingfisher.

Opmerking

Bedankt voor de antwoorden. Ik ben een halfuur bezig geweest maar het is van zijn poten. nieuwe houtsnippers erin gedaan, want zilversand was bij de winkel op. Mijn afmetingen van mijn volliere zijn 1,80 lang en 2,20 hoog en 0,80 diep. Ik koop vandaag nog een kwartel er bij zodat ik een koppel heb. maar nu verstrek ik geen nestmateriaal meer. Maar hoe moet ik dat dan straks doen. Want ik gooi altijd nestmateriaal op de bodem. En je zei wat over dat pikken. Het bloed liep van mijn hand!

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
                        Alleen tijdens het schoonmaken van het hok als ie je aanvalt he
                        heb nog nooit gehad in mijn hele leven tot ik vogels heb, tot een kwartel me aanviel hoor?, zelf toen ze op het nest lag te broede vielen ze niet aan?.

Opmerking

kluisnummer67 een advies van mijn kant, bij kwarteltjes altijd een trio nemen als je een koppel hebt krijgt het hennetje het te zwaar te verduren, kwartelmannetjes zijn dikwijls oversekst.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tequila_069 Bekijk Bericht
                            heb nog nooit gehad in mijn hele leven tot ik vogels heb, tot een kwartel me aanviel hoor?, zelf toen ze op het nest lag te broede vielen ze niet aan?.
                            Mij ook niet, maar het was een tip voor kluisnummer En mijn kwartels liepen toch altijd op zand.

Kluisnummer, ik gebruik zelf altijd sisal, ook toen ik nog kwartels had, die ik nu niet meer heb, maar dat hielp wel altijd goed, nooit last van gehad

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door binkie Bekijk Bericht
                              kluisnummer67 een advies van mijn kant, bij kwarteltjes altijd een trio nemen als je een koppel hebt krijgt het hennetje het te zwaar te verduren, kwartelmannetjes zijn dikwijls oversekst.
                              o dat wist ik niet nu gebruik ik bruine slierten. volgens mij is dat cocos vezel.

Opmerking

Working...
                              X