Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje over chinese dwerg kwartels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vraagje over chinese dwerg kwartels

Mogen ze gewoon op zandvloer? Want ik heb de voliere niet bestraat wil het een beetje natuurlijk houden ... ik heb ze net en zijn nog erg schuw ze kunnen onder de struikjes schuilen heeeeel af en toe zie je ze even. Hoop dat ze wel wat vrijer gaan worden.

De kwartels kunnen gewoon op een zandbodem gehouden worden.
    Kunnen ze ook een zandbad nemen, dat doen ze net als kippen.
    Als je ze wat tammer wil maken, kan je ze per dag een paar meelwormen geven, daar zijn ze dol op.

Opmerking

ik volg Drum!, veel succes!
      parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

okee.. thx.
        ook als ze jonkies mochten krijgen? want ik las ergens dat die wel zand aten en eraan dood kunnen gaan daarom begon ik te twijfelen. en zal meel wormpjes halen

Opmerking

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Jongen zien zand als voer, en eten daar van en kunnen er uiteindelijk dood aan gaan.
            Deze problematiek komt voornamelijk voor bij kuikens die onder de lamp worden opgefokt.

De kuikens pikken instinctief naar alles wat maar eetbaar lijkt en worden hierbij doorgaans niet 'aangestuurd' in een dergelijke opfoksituatie.

Een goed ouderpaar daarentegen leert de kuikens binnen de kortste keren wat wel en wat niet te eten en om die reden verlies je hier dan ook vrijwel nooit kuikens aan. 'Natuurbroed' kuikens kunnen dan ook prima op zand of tuingrond gedijen.

In geval van kunstmatige opfok kan dit 'aansturen' overigens prima door met een vinger of nog beter een potloodje o.i.d. in een voerbakje te tikken. de kuikens reageren daar meestal goed op en nemen het gedrag snel over.
            Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Working...
            X