Gefeliciteerd met de eerste 2, hier wat info over de eerste 24 uur https://www.youtube.com/watch?v=NFQ51kYxDxQ
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Voor het eerst kwartels uitbroeden
Collapse
X
-
-
Die gaan super tam worden denk ik zo .
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk BerichtDie gaan super tam worden denk ik zo .
Een filmpje van ze in het aquarium.
https://www.youtube.com/watch?v=uDil...ature=youtu.be
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11 Bekijk BerichtTussen vliegen en fladderen zit een groot verschil. Onze kippen slapen ook hoog in de boom, maar kunnen ook niet vliegen. Een cdk zie ik nog niet over mijn huis heen vliegen. Over een schutting heen fladderen lukt ze wel ja.
En dat was echt geen fladderen! Ze vlogen zonder problemen 20 meter de lucht in en vlogen gericht over de heg naar andere tuinen toe.... dus pas op!
Veel succes en plezier er mee!
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door frankhermens Bekijk BerichtEn of wel.... Ik heb vroeger ook chinese kwartels in de broedmachine gehad... Ze op laten groeien in een grote ren, tot op een dag er een gat in de ren zat.... 25 chinese kwartels los in de wei. Ik heb getracht ze te vangen.... ....
En dat was echt geen fladderen! Ze vlogen zonder problemen 20 meter de lucht in en vlogen gericht over de heg naar andere tuinen toe.... dus pas op!
Veel succes en plezier er mee!
Is het dan verstandig hun veren te korten? Ik weet dat sommigen dat bij kippen doen. Kan dat ook bij kwartels?
En weet iemand toevallig vanaf wanneer je gedroogde garnaaltjes mag voeren? Hier zijn ze in een chinese toko te koop maar ik weet niet of dat anders is dan die je in een dierenwinkel kunt kopen.
Opmerking
-
Lekker een portie levende buffalowormen voor ze kopen, daar hebben ze veel meer aan.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk BerichtLekker een portie levende buffalowormen voor ze kopen, daar hebben ze veel meer aan.
Moeten de kuikens ook maagkiezel ofzo hebben als ze iets anders dan kuikenvoer gaan eten? Heb ze net een heel klein beetje sla gegeven, maar ik durf niets anders te geven omdat ik niet weet of ze het kunnen verteren.
Opmerking
-
Ik heb meerdere keren kwartels uitgebroed, zowel chinees als japans.
Ik heb de temperatuur in de broedmachine op 37.7 en de luchtvochtigheid tussen 45-50 en de laatste drie dagen omhoog naar 65-70 %
Ik laat de kuikens opdrogen in de broedmachine en plaats ze vervolgens in de kunstmoeder. Het kan zijn dat er een paar kuikentjes later uitkomen. Als de temperatuur wat te laag is de hele tijd dan duurt het gewoon wat langer, dus niet te snel de eitjes weggooien! Ik had een keer drie kuikentjs en 5 dagen later nog 4 erbij.
En chinese kwartels kunnen zeker vliegen! Eentje is over mijn huis gevlogen, gelukkig wel weer gevonden. Ze kunnen echt wel vliegen maar niet als een echte vogel, ze kunnen omhoog maar gaan ook snel weer naar beneden..
Kwa temperatuur afbouw, ik doe na ander halve week korte perioden de lamp van de kunstmoeder uit, en dit steeds vaker en langer achterelkaar. Kwartels zijn taaie beestjes dus het is ook geen groot probleem als het iets te snel afgebouwt wordt
Nog enkele tips;
- gebruik een infra rood lamp, hierdoor krijgen ze een dag en nacht ritme
- zet de voer en water bakjes steeds wat verder weg zodat ze erheen moeten lopen, dan komen ze beter in de veren
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking