Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voor het eerst kwartels uitbroeden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ok Jelmert is goed jongen,wat jij wilt even goede vrienden.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

@ Jelmer, precies, dat bedoelde ik.

@ Shia, ik zou ook geen jonge kittens nemen
      Ik begrijp je wel hoor maar waarom je een broedmachine wil ipv bv natuurbroed van een eigen koppel.. Dat lijkt mij veel mooier en specialer, maar jou dus niet.
      Bedenk ook dat er bij kwarteljongen haantjes kunnen zitten en daar zitten niet veel mensen op te wachten.

Succes.

Groetjes, Chantal
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
        @ Jelmer, precies, dat bedoelde ik.

@ Shia, ik zou ook geen jonge kittens nemen
        Ik begrijp je wel hoor maar waarom je een broedmachine wil ipv bv natuurbroed van een eigen koppel.. Dat lijkt mij veel mooier en specialer, maar jou dus niet.
        Bedenk ook dat er bij kwarteljongen haantjes kunnen zitten en daar zitten niet veel mensen op te wachten.

Succes.

Groetjes, Chantal
        Haha, ieder zo zijn voorkeur.

Vandaag komen(hopelijk) de eieren binnen. Een kwartelboer heeft ze op de post gedaan. Ik ben benieuwd hoeveel eieren de reis overleefd hebben en de broedmachine in kunnen!
        Voor het geval er haantjes tussen zitten heb ik al een paar adresjes gevonden, daar heb ik rekening mee gehouden.

Opmerking

Nou kingfisher beetje bot niet? Ik heb ook het internet en mijn encyclopedie even bekeken, en er wordt toch echt overal gezegd dat chinese dwerrgkwartels niet kunnen vliegen. Op een informatiesite von ik onder andere dit: "Ze kunnen niet echt vliegen, het beste wat je ervan kunt zeggen is dat ze in staat zijn om ongecontroleerd en hulpeloos op te fladderen." Ik wil u heus niet afkraken, maar mijn eigen ervaring en de literatuur geven aan dat ze toch echt niet kunnen vliegen.

Opmerking

Eieren hebben de reis allemaal overleefd. Wie had gedacht dat PostNL zo voorzichtig zou zijn met pakketpost dat zelfs eieren niet breken.

Opmerking

Ik heb een donkerstraler gekocht maar hij wordt niet warm. Is dit normaal? Heeft het een tijd nodig om op te warmen? Ik heb het nu een half uur aan de stroom zitten, maar het is geen graad warmer geworden. Andere lampen doen het prima in deze fitting.

Iemand die hier meer van afweet?

Opmerking

Na een half uur moet deze kokend heet zijn, ook wordt aangeraden een porseleinen fitting te gebruiken daar een normale kan smelten.
                Welke heb je de 60,100 of 120 watt?
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
                  Na een half uur moet deze kokend heet zijn, ook wordt aan geraden een porseleine fitting te gebruiken daar een normale kan smelten.
                  Welke heb je de 60,100 of 120 watt?
                  Ik heb een keramische fitting en een 100watt donkerstraler. Ook heb ik een dimmer, maar die heb ik nog niet aangesloten, omdat ik de lamp eerst uit wilde testen.
                  Ik heb net weer gecheckt en de lamp is nog steeds koud.

Opmerking

Ik heb ook de 100watt versie maar die wordt zeker meteen warm, heb je de donkerstraler al eens in een andere fitting geprobeerd?

Ik ben bang dat ze je een reeds kapotte lamp hebben verkocht, gekocht via een website?
                    Groeten Michael

Opmerking

Ik heb ook de 100watt versie maar die wordt zeker meteen warm, heb je de donkerstraler al eens in een andere fitting geprobeerd?

Ik ben bang dat ze je een reeds kapotte lamp hebben verkocht, gekocht via een website?
                      Ik heb maar 1 keramische fitting en dat is ook mijn enige E27 fitting in huis, helaas...

De donkerstraler heb ik van ene Mark op Marktplaats gekocht. Ik begin nu spijt te krijgen dat ik geen infrarood lamp gekocht heb...
                      De verkoper heb ik ook een uur geleden gemaild en gevraagd waarom de lamp het niet doet, nog geen antwoord teruggekregen.

Zou het verstandiger zijn om voorlopig een 50 watt gloeilamp te kopen? Ik heb gehoord dat die ook behoorlijk warm kunnen worden. Dan heb ik tenminste iets.

Edit: Spaarlampen doen het wel gewoon in deze fitting. Ik denk dat het probleem bij de lamp ligt.

Opmerking

In de badkamer plafon lamp zit ook geen E27 fitting?

Maar ik denk ook dat hij gewoon stuk is.

En gloeilamp kan in ieder geval iets schelen, zeker in een afsloten aquarium, maar een gloeilamp geeft natuurlijk licht, en moet dus ook s'nachts branden om de kuiken warm te houden en 24 uur in het volle licht te zitten is niet ideaal voor de kuikens.

Even een nieuwe bestellen je hebt nog tijd zat, dan zou ik een zwaardere nemen als je toch dimmer hebt.http://www.baroen.nl/index.php/winke...er-150w-detail
                        Groeten Michael

Opmerking

In de badkamer plafon lamp zit ook geen E27 fitting?

Maar ik denk ook dat hij gewoon stuk is.

En gloeilamp kan in ieder geval iets schelen, zeker in een afsloten aquarium, maar een gloeilamp geeft natuurlijk licht, en moet dus ook s'nachts branden om de kuiken warm te houden en 24 uur in het volle licht te zitten is niet ideaal voor de kuikens.

Even een nieuwe bestellen je hebt nog tijd zat, dan zou ik een zwaardere nemen als je toch dimmer hebt.http://www.baroen.nl/index.php/winke...er-150w-detail
                          Bedankt, in het plafon zit inderdaad een E27 fitting, maar daar kom ik alleen met een ladder bij. Ik ben klein van stuk...

Zou een infraroodlamp van 50 watt genoeg zijn om 37 graden te bereiken? Want die lampen hebben ze alleen nog bij een vissenwinkel.
                          Ik heb niet heel veel tijd. Mijn dagen zijn behoorlijk volgepland de komende twee weken en ik wil niet alles op het laatste moment nog in huis moeten halen. Neuroot in actie om alles geregeld te hebben, haha.

Opmerking

Ik denk als je hem in een aquarium hangt dat het wel gaat lukken, maar dat weten ze mischien in de aquariumzaak wel hoeveel je er mee kan verwarmen.

Zelf heb ik totaal geen ervaringen met broedmachines, en kuikens onder lampen, ik heb een donkerstraler alleen in huis voor een ziekenkooi.

Zelf heb ik alleen natuurbroed kuikens gehad, en de hen weet priecies wat er nodig is om kuikens warm te houden

En ook natuurbroed kuikens kunnen heel tam worden.
                            Bijgevoegde Bestanden
                            Groeten Michael

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11 Bekijk Bericht
                              Nou kingfisher beetje bot niet? Ik heb ook het internet en mijn encyclopedie even bekeken, en er wordt toch echt overal gezegd dat chinese dwerrgkwartels niet kunnen vliegen. Op een informatiesite von ik onder andere dit: "Ze kunnen niet echt vliegen, het beste wat je ervan kunt zeggen is dat ze in staat zijn om ongecontroleerd en hulpeloos op te fladderen." Ik wil u heus niet afkraken, maar mijn eigen ervaring en de literatuur geven aan dat ze toch echt niet kunnen vliegen.
                              Mvg,
                              Kingfisher.

Opmerking

Ik denk als je hem in een aquarium hangt dat het wel gaat lukken, maar dat weten ze mischien in de aquariumzaak wel hoeveel je er mee kan verwarmen.

Zelf heb ik totaal geen ervaringen met broedmachines, en kuikens onder lampen, ik heb een donkerstraler alleen in huis voor een ziekenkooi.

Zelf heb ik alleen natuurbroed kuikens gehad, en de hen weet priecies wat er nodig is om kuikens warm te houden

En ook natuurbroed kuikens kunnen heel tam worden.

Oh dat wist ik niet! Ze zien er schattig uit!! Ik kan niet wachten tot de mijne uitkomen!

Ik denk dat ik dan maar richting de winkel ga en daar vraag hoe warm 50w wordt en afstraalt.

Bedankt voor je hulp!

Opmerking

Working...
                                X