Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kwartels paren, leggen eieren, maar gaan niet broeden?
Collapse
X
-
Als ze de eitje door de hele voliere heen leggen heb je er grote kans op dat je kwartelhen geen natuurbroed is. Dit was bij mij namelijk ook het geval.
Ik had destijds 2 hennen, Van 1 was ik 100% zeker dat het natuurbroed was en van de andere niet. De natuurbroed legde alle eitjes netjes bij elkaar en ging broeden en de andere legde de eitjes ook door de gehele voliere heen.
Nu weet ik ook bijna met 100% zekerheid dat de andere kwartel geen natuurbroed was. De verkoper waarvan ik deze had gekocht gaf aan dat het natuurbroed was. Echter bied deze verkoper, via marktplaats, mij iets teveel natuurbroed kwartels aan in een korte periode en vermoed dan dus ook dat de kwartels gewoon in de broedstoof zijn uitgebroed.
Opmerking
-
En Supermoeke, als de eieren er al een aantal weken liggen zonder dat deze bebroed zijn zal er waarschijnlijk geen leven meer in zitten. Ik zou ze weghalen en hopen op een succesvolle nieuwe ronde!
Je kan de eitjes natuurlijk ook altijd even schouwen voor de zekerheid om te kijken of er leven in zit!
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaWizz Bekijk BerichtEn Supermoeke, als de eieren er al een aantal weken liggen zonder dat deze bebroed zijn zal er waarschijnlijk geen leven meer in zitten. Ik zou ze weghalen en hopen op een succesvolle nieuwe ronde!
Je kan de eitjes natuurlijk ook altijd even schouwen voor de zekerheid om te kijken of er leven in zit!
Opmerking
-
hier vorig jaar na 3 jaar gebroed even dus geen jongen ,ze legde eitjes overal in het rond en legde ze plots samen.
en nu legt ze zelf in een nestje nu nog hopen dat ze gaat broeden .
dus het kan jaren duren tot ze plots tot je grote verbazing het instinct hebben
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking