Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwartel aan het broeden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kwartel aan het broeden

mijn chinese dwergkwartel hen is vandaag begonnen met broeden nu heb ik een paar vraagjes:
    moet het haantje eruit?
    gaan de parkieten (grasparkieten, valkparkieten, catharinaparkieten of kakariki's) de kwartel niet storen?
    wanneer krijgen ze ongeveer jongen?

de broedtijd is ongeveer 16 tot 18 dagen.
    meestal storen de parkieten de kwartels niet.
    toen ze bij mij broedde heb ik de haan we wel bij gelaten, bij mij ging dit goed.

Opmerking

ok maar soms hoor je ook dat ze de haan er bij weg halen
      of zal ik de haan apart doen als het eerste kuiken er is?

Opmerking

Ik liet de haan er altijd gewoon bij. Let wel op drinkbakjes en plekken waar ze vast kunnen komen te zitten. Leg knikkers in de drinkbakken. Ze kunnen zelfs vast blijven zitten in het gaas, ik legde altijd een plank tegen het gaas aan zodat ze er niet bij kwamen. De jongen zijn hele tere beestjes.

Opmerking

bedankt voor de reactie ik zal een plank tegen het gaas aan doen en knikkers in de drinkbak
          moet ik het gat waardoor ze naar buiten kunnen dicht doen of ook in de buiten voliere planken tegen het gaas?

Opmerking

Ik laat ook altijd de haan erbij, nooit geen problemen gehad!

Koop alvast wat kuikenvoer (voor kippen)! Doen ze het goed op!!!

Opmerking

mijn carharinapaekieten jagen de kwartel hen altijd van het nest en gaan dan bij de eieren zitten ze hebben er al 2 kapot gemaakt
              nu heb ik de hen met eieren in een andere kooi gezet gaat hlde hen dan wel verder broeden?
              misschien iz het ook al te laat toen ik keek was de kwartel al er van af en de eieren waren koud

Opmerking

Working...
              X