Ik heb een aantal jonge kwarteltjes onder de kunstmoeder zitten op het moment. Dit is niet de eerste keer, en voorheen werkte dit perfect. Echter, de jongen die ik nu heb, lijken wel een soort "death wish" te hebben. Overdag blijven ze keurig onder de warmteplaat en komen er alleen even onder vandaan voor voer of water. Het rare wat ze nu doen, is dat ze midden in de nacht ineens onder de plaat vandaan gaan, en dan zo'n 5cm verderop gaan liggen. Hier is het natuurlijk te koud, waardoor ze langzaam dood gaan. Momenteel zijn er al 11 kwartels op deze manier overleden. In 1 avond waren er zelfs 9 (!) tegelijk die bedachten om in de kou te gaan slapen, waanzin.
Wie heeft er enig idee waarom ze dit doen? En hoe ik dit kan voorkomen? Ik kan er ook niet de hele nacht naast gaan zitten. Ik check altijd even voordat ik naar bed ga, zo rond een uur of 12. Dan is alles altijd nog goed. Ik heb al meerdere keren jongen zo groot gebracht, maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.
Wie heeft er enig idee waarom ze dit doen? En hoe ik dit kan voorkomen? Ik kan er ook niet de hele nacht naast gaan zitten. Ik check altijd even voordat ik naar bed ga, zo rond een uur of 12. Dan is alles altijd nog goed. Ik heb al meerdere keren jongen zo groot gebracht, maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.
Opmerking