Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese Dwergkwartel haan maakt 'kikkergeluid'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Chinese Dwergkwartel haan maakt 'kikkergeluid'

Hoi,

Ik ben al eventjes niet meer geweest hier, druk.
    Maar sinds een maand of 5 hebben wij een koppeltje cdk in de voliere rondlopen.
    Ze zitten samen met 7 koppels grasparkieten en in het broedseizoen met 3 koppels, tot nu toe gaat dit alles goed. Maar nu maakte vanochtend de kwartel haan (nadat hij dit al een paar keer meer heeft gedaan) een soort kikkergeluid. Terwijl hij dat doet bewegen zijn wangen ook, het ziet er wel leuk uit . Ik heb het hele internet afgezocht naar wat dit voor een eventuele betekenis heeft maar ik heb niks gevonden. Nu komt (uiteindelijk ) mijn vraag: Wat heeft dit voor betekenis of wat stelt dit voor?

bvd,
    Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

Bijzonder he!
    Wij hadden de eerste keer ook zoiets van 'wat is dit nou?'.
    Dat kwaken doen alleen de hanen dus zal bij 'hanengedrag' horen. Verder weet ik het ook niet.
    Ze zijn erg leuk en schattig die kwartels en hun stemgeluid is enorm soms
    Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Dat is met recht een kikker in de keel
      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door !teun!
        mijn vraag: Wat heeft dit voor betekenis of wat stelt dit voor?
        bvd,
        Gewoon om hennetjes te lokken Teun, ze maken dan ook een soort kukelend geluid erna.

Opmerking

heb ook ooit chinese kwartels gehad en dit kwaken herken ik inderdaad wel. klinkt wel grappig

Opmerking

Hoi

Bedankt voor de reacties iedereen,

Nu weet ik tenminste wat het inhoud, van het 'kukelende' geluid wisten we de betekenis al dus we hadden wel zo'n vermoeden. Het haantje heeft dus al volop de lente in de bol, de hen vertoont ook wel wat broedgedrag als kuiltjes maken. Ook is ze heel druk met de eventuele broedgelegenheden, en meneer loopt er maar rustig achteraan... . En dat ze kunnen roepen is ons ook al opgevallen, als de grasjes met z'n alle zitten te brabbelen komen ze er soms zelfs bovenuit
            Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door !teun!
              Hoi

Bedankt voor de reacties iedereen,

Nu weet ik tenminste wat het inhoud, van het 'kukelende' geluid wisten we de betekenis al dus we hadden wel zo'n vermoeden. Het haantje heeft dus al volop de lente in de bol, de hen vertoont ook wel wat broedgedrag als kuiltjes maken. Ook is ze heel druk met de eventuele broedgelegenheden, en meneer loopt er maar rustig achteraan... . En dat ze kunnen roepen is ons ook al opgevallen, als de grasjes met z'n alle zitten te brabbelen komen ze er soms zelfs bovenuit
              Ja leuk he, en ook de hennetje die kukelen/geluid maken om andere kwartels te roepen. Schattig!
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal
                Ja leuk he, en ook de hennetje die kukelen/geluid maken om andere kwartels te roepen. Schattig!
                Erg leuk ja, als we er nou over een paar maanden een paar van die mienkukels onder hebben lopen dan zou dat helemaal geweldig zijn . Ze zijn beide wel in de stemming lijkt mij zo, vooral als tussen 8;00 en 10;30 de zon in de voliere staat. De haan roept en de hen maakt kuiltjes, wat weerhoud ze er nog van met zo'n weer?

Opmerking

vind het ook altijd zo'n leuk gezicht dat de jonkies meteen onder de moeder schieten als ik in de buurt kom.

Opmerking

Hoi,

Ons haantje heeft zin om te broeden, dat kan je aan alles merken. Hij verzorgt zijn hennetje, doet haar nek/hoofdveertjes (dit is niet plukken) wat zij allemaal best en ook fijn lijkt te vinden. Hij roept ook veel naar haar waarop zij luidkeels reageert. Maar wat kunnen wij nu nog, op een natuurlijke manier, doen om haar wat meer in de stemming te krijgen? Ze zijn beide natuurbroed en hebben vorig jaar, bij een andere eigenaar, al een nestje gehad. We hebben ze al een half jaar en van de grasparkieten hebben ze geen last.

mvg

Opmerking

je kan ze levend voer geven. hiervan komen ze in de broedstemming.
                      denk bijvoorbeeld aan meelwormen.

Opmerking

Hoi,

bedankt voor je snelle antwoord Gijs. Ik heb gehoord dat het haantje erg vlug te driftig word van levend voer, is er nog een andere optie? Of kan dit geen kwaad?
                        En zijn diepvriespinky's ook voldoende?

gr

Opmerking

diepvriespinky's kunnen natuurlijk ook. mannen worden wel erg broeds ervan dus mischien kun je ze voor het hennetje op de grond gooien en dan het haantje wat aan de kant jagen zodat hij niets/ minder krijgt .

Opmerking

Oke, goede tip bedankt voor ook het snelle antwoorden.

Gr

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X