Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pikkende chinese dwergkwartels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Pikkende chinese dwergkwartels

het kan zijn dat het haantje wil treden .maar de hennetjes nog niet willen

heb hier ook nu een jonge hen bij .zij word ook wel eens gepikt door een haantje .niet agresief maar gewoon zo tikje met zijn snavel

hier is alles natuurbroed
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jfk1
      het kan zijn dat het haantje wil treden .maar de hennetjes nog niet willen

heb hier ook nu een jonge hen bij .zij word ook wel eens gepikt door een haantje .niet agresief maar gewoon zo tikje met zijn snavel

hier is alles natuurbroed
      Dat gaat hier precies zo. Ze jagen elkaar niet op, maar zo af en toe een pikje op de rug. Het gevolg is wel dat de hennetjes kaal worden op de rug. Het mannetje gaat ook regelmatig met opgezet verenpak door de voliere.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bert_emmen
        Dat gaat hier precies zo. Ze jagen elkaar niet op, maar zo af en toe een pikje op de rug. Het gevolg is wel dat de hennetjes kaal worden op de rug. Het mannetje gaat ook regelmatig met opgezet verenpak door de voliere.
        hij wil natuurlijk pronken voor zijn hennetjes .en een beetje laten zien dat hij toch de baas is .zolang er geen wonden of bloed komen zou ik me niet al te veel zorgen maken

hoeveel verschil zit er in leeftijd tussen de haan en de hennetjes .
        hier een filmpje van mijn chinese dwerg kwartels

klik op de foto ( zijn filmpjes

filmpje klik op foto

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jfk1
          hij wil natuurlijk pronken voor zijn hennetjes .en een beetje laten zien dat hij toch de baas is .zolang er geen wonden of bloed komen zou ik me niet al te veel zorgen maken

hoeveel verschil zit er in leeftijd tussen de haan en de hennetjes .
          hier een filmpje van mijn chinese dwerg kwartels
          Dat ziet er erg leuk uit! Voorlopig zie ik het dan maar eventjes aan. Heb in ieder geval het binnenhok even afgesloten zodat ze in de buitenvoliere zijn.
          Hoeveel leeftijdsverschil er exact tussen zit weet ik niet, maar de hennetjes zijn nog niet zo heel erg groot vergeleken met de haan.

Ik heb overigens de voliere aangeplant met coniferen (laag en hoog) en stukken boomstam zodat ze zich lekker kunnen verschuilen. Op de grond heb ik zilverzand, wat ze erg op prijs stellen. Wat heb jij daar trouwens voor grassoorten in de voliere? en wordt dit niet kapot gevreten?

Opmerking

Hennen kunnen elkaar ook flink toetakelen, deze soort is namelijk monogaam!

Als je haan opvallend groter is, zijn de andere vogels waarschijnlijk nog kuikens.
            (jonge kwartels zijn namelijk bijzonder snel op kleur en formaat)

In dat geval lopen de beschadigde vogels behoorlijk risico.
            Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

vandaag weer een tijdje de kwartel zitten observeren in het binnenhok. Het haantje blijft de hennetjes in de nek en rug pikken. Opvallend is dat de hennetjes (of hen) sinds deze week ook eitjes leggen in het binnenhok. Ze broeden er niet op maar ze liggen door de voliere heen.

Zou dit gewoon normaal paar gedrag zijn of moet ik de haan weg doen? de vorige haan heb ik ook al weg moeten doen.

De kwartels komen bij de dierspeciaalzaak vandaan, dus ik weet niet of het natuurbroed of broedmachine kwartels zijn. Maar zit er bijvoorbeeld verschil in gedrag tussen natuurbroed en broedmachine kwartels? Anders zou ik nog kunnen overwegen om een stelletje natuurbroed te kunnen kopen... want ik vind kwarteld wel erg leuk.

Opmerking

natuurbroed kwartels hebben zeker een ander gedrag tegen over elkaar .dit merk ik hier wel ze leven meer in vrede onder mekaar

de haantjes willen wel el eens baas .over baas spelen maar nooit pikken het is meestal maar wat dreigen tegen over mekaar
                er zat toch wat leef tijds verschil tussen de hennetjes en de man kwartel dacht ik .welicht komt het daar door dat hij ze steed pikt

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Als de cdk monogaam zijn waarom word er dan gezegt dat je twee hennen moet nemen met een haantje wat ik nu dus heb? Maar bij heest er ook geen strijd... en tja broeden doen ze ook nog niet wel leggen.

Opmerking

Er wordt overal maar wat geroepen, natuurbroed behoort met per koppel te houden, niet per trio http://www.vogelhof.nl/index.php?opt...d=27&Itemid=52
                      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
                      X