Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paren Chinese dwergkwartels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Paren Chinese dwergkwartels

Hallo allen,
    ik heb nu ruim 2 jaar 1 haantje en 2 hennetjes in ruime voliere met veel beplanting. Doch kwartels komen niet tot paring.
    Deze zomer is de hen begonnen met broeden doch eitjes bleken onbevrucht.
    Nu andere hen 2 weken aant broeden geweest maar ook onbevrucht.
    Ik heb maand geleden van men ouders eitjes meegenomen en zomaar in de voliere tesamen gelegd. Hen is erop beginnen broeden en heb hier 2 jongen uit groot gekregen... Vermoedelijk waren de andere eitjes al te oud.
    Nu is de vraag: Waarom paart men haan niet ?
    Heb ondertussen 2 haantjes en 3 hennetjes maar niet 1 haan lijkt interesse te hebben in de broedse hennen..
    Buffalo wormpjes al probeert, eivoer ook, ze hebben meer dan genoeg plaats en beplanting. Zijn dit slechte hanen of heeft dit meer tijd nodig ?
    De haan van men ouders doet niets anders dan paren :-)
    Audi et alteram partem

http://buiten-voliere.webnode.nl/

Oorspronkelijk geplaatst door Wizzy
    Hallo allen,
    ik heb nu ruim 2 jaar 1 haantje en 2 hennetjes in ruime voliere met veel beplanting. Doch kwartels komen niet tot paring.
    Deze zomer is de hen begonnen met broeden doch eitjes bleken onbevrucht.
    Nu andere hen 2 weken aant broeden geweest maar ook onbevrucht.
    Ik heb maand geleden van men ouders eitjes meegenomen en zomaar in de voliere tesamen gelegd. Hen is erop beginnen broeden en heb hier 2 jongen uit groot gekregen... Vermoedelijk waren de andere eitjes al te oud.
    Nu is de vraag: Waarom paart men haan niet ?
    Heb ondertussen 2 haantjes en 3 hennetjes maar niet 1 haan lijkt interesse te hebben in de broedse hennen..
    Buffalo wormpjes al probeert, eivoer ook, ze hebben meer dan genoeg plaats en beplanting. Zijn dit slechte hanen of heeft dit meer tijd nodig ?
    De haan van men ouders doet niets anders dan paren :-)
    als een hen broed is heeft de haan niet meer zo veel interesse in het hennetje
    trouwens de hen heeft ook geen interesse in de haan als ze ligt te broeden .

hier heb ik ook 4 hen 2 haantjes .in mijn voliere lopen een paring zie ik wel .als ik op me stoel voor de voliere zit .dan neem ik wel een paring waar . heb nu 2 nesten 1 nest 5 jongen .2e nest ook 5 jongen waar van 1 helaas gestorven is .dan ligt er nog 1 hen op 11 eitjes te broeden ..

je moet eens gewoon eens de tijd nemen om dagelijks even na je vogels te kijken wie weet .zie je dan wel een paring .

je kunt het ook zien als de hennetjes wat kaal op hun rug zijn .( dat komt meestal door het treden van het haantje
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

Opmerking

JFK,
      Ik zit dus uren voor men voliere of in de tuin te kijken naar de voliere.
      De vraag was: waarom paren mijn haantjes niet ?
      Ik ben er van overtuigd dat ze niet paren maar kan er geen oorzaak op kleven.
      Als ik de haan van men ouders zie; die doet dus niets anders :-)
      Audi et alteram partem

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wizzy
        JFK,
        Ik zit dus uren voor men voliere of in de tuin te kijken naar de voliere.
        De vraag was: waarom paren mijn haantjes niet ?
        Ik ben er van overtuigd dat ze niet paren maar kan er geen oorzaak op kleven.
        Als ik de haan van men ouders zie; die doet dus niets anders :-)
        zijn het dan wel haantjes .
        ik heb bijna altijd kwartels gehouden .maar nog nooits meegemaakt dat er een haantje niet wilde treden
        ja een oorzaak vinden als een haantje niet wil treden ..lijkt me wat moeilijker .
        hij te dik ?.....zijn hormonen zijn in de waar ? ja welke oorzaak .moeilijk te zeggen .

als je echt zo graag wilt dat je haantjes treden .zou ik eens uitkijken voor nieuwe haantjes
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

Opmerking

Ik vind het gewoon zonde voor de hennetjes, ze broeden vaak maar onbevrucht.
          Dus haal ik de eitjes maar bijtijds weg zodat ze toch nog een leven hebben.
          Audi et alteram partem

Opmerking

Working...
          X