Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke vogels kunne bij de chinese dwerg kwartel.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
    Daarnaast wel even rekening houden met territoriaal gedrag van CDK op het moment dat andere jonge vogels pas zijn uitgevlogen.
    Op dat doorgaans kwetsbare moment kunnen CDK nog wel eens pittig de aanval inzetten.

. . . meerdere koppeltjes CDK samenhouden gaat beslist niet goed!

succes
    hier 4 hennetjes en 2 haantjes ( alles natuurbroed .onverwant
    nu ook nog een aantal natuurbroed jongen rondlopen ....alles leeft in vrede ( daar in zijn ook uitzonderingen natuurlijk

@ Supermoeke

japanse kwartels kan men sexen .( makkelijk zelf te doen en goed te zien
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

Opmerking

@ jfk1: uitzondering op de regel hou je vrijwel altijd, maar blijft wel de vraag wat de meerwaarde is van het samen huisvesten van monogame territoriale soorten zoals CDK.

Talloze andere (ook kleine) hoenders zijn polygaam dus alternatieven zat.

Bovendien gaat het zo onvoorstelbaar vaak fout met groepshuisvesting van CDK, dat het verhoogde risicopercentage m.i. onnodig en eigenlijk onaanvaardbaar is/hoort te zijn.

Met het oog op het jarenlange gebrek aan zelfregulerende capaciteit vanuit de hobby/gezelschapsdierhouderij in het algemeen en de toenemende daaruit voortvloeiende wet- en regelgeving, roept dit wel een paar vragen op.
      Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
        Zijn jappen,wacht maar tot de haan tekeer gaat denk dat je dan graag chinese dwergkwartels had gewild en dat het je wel uitgemaakt had welke soort je had genomen.

En een handelaar die het verschil niet weet tussen deze twee soorten?
        Ben bang dat hij je gewoon wat in je maag gesplitst heeft.
        Onze buren hebben ook japaners.. Die horen we nooit.. We wachten gewoon af..

De handelaar spreek ik er nog over aan... Want die is toch niet goed..

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jfk1
          hier 4 hennetjes en 2 haantjes ( alles natuurbroed .onverwant
          nu ook nog een aantal natuurbroed jongen rondlopen ....alles leeft in vrede ( daar in zijn ook uitzonderingen natuurlijk

@ Supermoeke

japanse kwartels kan men sexen .( makkelijk zelf te doen en goed te zien
          Hoe kan je dat zien?

Opmerking

dan zou je hier is moeten kijken
            Duco

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ducocatch
              Thanks voor de info.. Ik heb hem meteen bij mijn favorite gezet.

Opmerking

zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Bedankt voor je tip.. Dat gaan we ook zeker doen.. Een voordeel dat ze wat groter zijn.. Je ziet ze wel zitten..

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ducocatch
                    Ik heb net gekeken bij mijn kwartels.. Maar als ik het zo zie.. Zijn het 3 hennen.. Anders laat ik mijn vader van de week nog wel eens kijken.. Ik ben altijd bang dat ik ze pijn doe ofzo.. Ik had achter op het stuitje gedrukt en er kwam niks...

Opmerking

Wanneer je ze vangt: niet verschieten van de pluimen he want cd-kes gooien nogal wat pluimen weg bij het uitvangen :-)
                      Heb net nieuw nestje met eitjes waar een hen op broedt.
                      Ander nestje maar 1 jong van wat ondertussen aardig zot is van buffamo wormpjes
                      Audi et alteram partem

http://buiten-voliere.webnode.nl/

Opmerking

Working...
                      X