Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CDK met gebroken vleugel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• CDK met gebroken vleugel

ik heb het laatst met een catharina parkiet
    heb er niks aan gedaan en heb hem samen met zijn vrouwtje in een broedkooi gedaan.
    nu 2 weken later vliegt hij alweer. over een paar weken gaat hij terug de voliere in.

ik weet niet of dat van een kwartel snel geneest?

succes

Opmerking

Een breuk geneest niet in een paar dagen of een weekje en een onbehandelde breuk geneest maar zeer zelden.

Dit is dus in de eerste plaats een veterinaire aangelegenheid!

Verder vraag ik me even af bij wat voor soort vogel(s) deze kwartel gehuisvest heeft gezeten!
      Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
        Een breuk geneest niet in een paar dagen of een weekje en een onbehandelde breuk geneest maar zeer zelden.

Dit is dus in de eerste plaats een veterinaire aangelegenheid!

Verder vraag ik me even af bij wat voor soort vogel(s) deze kwartel gehuisvest heeft gezeten!
        In mijn voiliere zitten grasparkieten, zebravinken, Japanse meeuwen en dus kwartels. Vrij onschuldig allemaal. Ik vermoed overigens dat een andere kwartel hem dit aangedaan heeft.

Opmerking

Hallo:

Door de parkieten er uit te halen, zult u geen andere vogels beschadigen.
          Ook Japanse meeuwen en zebravinken worden bijna altijd beschadigd of vermoord.

Wessel van der Veen.

Opmerking

Cdk's kunnen omhoog schieten bij het schrikken van iets, misschien met de landing blijven haken achter iets met de vleugel.

Wil je hier iets aan doen moet je echt naar de dierenarts om dit te laten spalken/zetten/tapen

Van zelf gaat dit niet over.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

het kan inderdaad ook een ongeluk zijn maar je kan het niet zo laten hangen.

overigens, Wessel, alsof zebravinken zulke lievertjes zijn?
              hier hebben ze elkaar menig keer verwond (tot bloedens toe!) en een bichenowman vermoord

Opmerking

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Opmerking

Hoi Sem,

On rechtvaardig en eerlijk te kunnen beoordelen(probeer) ik altijd het senario om te draaien.
                    Veronderstel dat jij een arm breekt.

Gaat het dan vanzelf over of.............................. Juist!

Groet, Kees, NT, Oz

Opmerking

Artikel 37 Gezondheids- en welzijnswet voor dieren

Het is de houder van een dier verboden aan een dier de nodige verzorging te onthouden.
                      Amigo de los Psittacidos

Opmerking

Opmerking

Wees verstandig en ga vandaag nog even naar de dierenarts. Die kan vaststellen wat er aan de hand is en een besluit nemen of de (mogelijke) behandeling. Dat is het minste wat je voor het diertje kan doen.
                          Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Working...
                          X