Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwartels houden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kwartels houden

Is de voliere uitsluitend bedoelt voor kwartels? Of wil je er nog andere soorten bij houden?

Op 7 m2 zou ik een trio chinese dwergkwartels houden, 1 man 2 hennen.
    Ze moeten zich goed kunnen verschuilen tussen de planten, dus plaats veel lage groeiers, zoals verscheidene grassoorten. Ik gebruik palmgras, broeden mijn kwartels altijd in (japanse kwartels). Ook omgelegde bloempotten kun je gebruiken als schuilplaatsen voor ze.

Ze eten gewoon tropische zaad en eivoer, en ze zijn dol op meelwormen. Maar ze eten ook alle andere insecten die ze voorbij zien komen. Zorg ook dat er altijd schelpenzand of iets soortgelijks aanwezig is. Hier "badderen" ze ook graag in, ze badderen namelijk niet in water maar nemen een zandbad.

Qua constructie, hoe je een voliere bouwt, moet je misschien even kijken in het forum "bouwtekeningen".

Hoop dat ik een beetje voldoende info heb gegeven zo. Succes!

Opmerking

dankjewel

hey dankjewel voor je reactie,

Ik zou er in de loop der tijd meerdere tropen in willen houden.
      weet jij misschien tropen die ik bij kwartels kan houden en die niet al te veel kosten ?

Opmerking

Oke, niet dure tropen zijn:

-Zebravinken
        -Zilverbekjes
        -Loodbekjes
        - Japanse meeuwtjes
        -Diamantduifjes
        -Rijstvogels
        -Mexicaanse Roodmussen

Hou er wel rekening mee dat je jongen gaat krijgen van deze vogels, dus schaf er niet te veel aan zodat er ruimte overblijft om de jongen groot te brengen.

Opmerking

Ik zou er graag 3 koppels in houden kan dat?

Opmerking

Ik neem aan dat als je 7m2 voor de kwartels hebt, je zo'n 14 m3 in totaal zult hebben. Daar kan je makkelijk 3 koppels in houden

Opmerking

chinese kwartels zijn leuk om te houden
              zelf heb ik 4 hennetjes en 2 mannetjes alle natuurbroed .er lopen nu ook 5 jonge kwartels rond .ze zijn makkelijk te houden als ze maar droog en vocht en tocht vrij kunnen zitten ....
              wat heb ik een leuke hobby .
              juist vogels houden :) :)

Opmerking

dankje voor de reacties

Opmerking

Working...
                X