Mededeling
Collapse
No announcement yet.
CDK ligt op sterven.
Collapse
X
-
Ik heb wel gehoord dat hanen erg snel haantjes herkennen bij de kuikens ik weet niet of dit al na 2 dagen is en dan er achter aan gaan ja. De meningen en ervaringen over wel of niet in koppels houden is op dit forum verdeeld ik denk dat je dat gewoon uit eigen ervaring moet ondervinden en dat het er aan ligt hoeveel ruimte je hebt.
Heb apart zetten van het kuiken is denk ik het beste en dan zodra hij weer wat sterker is bij de rest zetten. Ik hoop voor je dat het goed gaat, ik had er vorig jaar ook 6 helaas uiteindelijk maar 3 groot gekregen waarvan ik nog steed een hen heb lopen. Zo te zien is die nu broeds aan het worden :-)Groet,
Daniel
Opmerking
-
Ik heb een trio gehad, ging hartstikke goed, haantje accepteerde de jongen, ik heb daarna een kwartet gehad, ging vreselijk en moest alle CDK's apart zetten behalve de hen met de kuikens, en daarna had ik een koppel, maar die deden niks, maar die heb ik ook nu verkocht(Dit was het eerste jaar)
Dus naar mijn mening gaat het met trio's het besteAmerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
-
Hallo,
Dank jullie voor jullie reactie, het kwarteltje rende gister om 21.30 al piepend door de broedmachine met beide ogen open.
Heb het maar weer terug gezet en thuis aangekomen loopt het netjes achter moeder aan.
Helaas zijn er nu 2 andere kwartels ook weer zeer zwak voor dood op de grond lagen en nog 1 ander was helaas al dood
Heb de twee nu in de broedmachine, hopen dat ze ook opknappen, ze voelden koud aan dus misschien broeden de moeders alleen als ik kijk
Hierbuiten denk ik dat als veel CDK's niet samen gaan dat ik alles weg doe en voor een groter soort ga, zijn er soorten die wel met bvb 1-5 kunnen?
Zo niet ga ik voor een koppel Californische kuif kwartels mits het kan met mijn kleine tropische soorten zoals de tijgervink.
Ik vind 2/3 CDK op bijna 18 vierkante meter met veel planten (5,5 m2 is binnenhok) een beetje weinig, ik zie ze bijna nooit vandaar dat ik er wat meer wou.
Nogmaals dank voor de reacties!
Mvg Gertjan.
Opmerking
-
Zolang ze zich maar kunnen verstoppen komt dat wel goed.
Ik heb momenteel ook jongen, van de Japanse kwartel. Zitten nu in een broedstoof met lamp erboven, deze had ik eerst zo'n 20 cm hoog en nu 30 cm. Ik denk dus dat die lamp van jou zeker niet te laag hangt.
Maar je hebt de jongen dus nu weer buiten, maar dan een warmtelamp in het binnenhok gehangen? Weet niet of dit goed zal gaan hoor, goed in de gaten houden. Maar dat er de hele tijd licht brand lijkt mij weer niet zo handig voor je andere vogels, maar hier heb ik geen ervaring mee.
Succes in ieder geval en hou het in de gaten en ons op de hoogte!
Opmerking
-
Hallo,
Nee hoor de kwartel zitten in het binnenhok (had het wat gebrekkig op geschreven) heb de doorgang naar het buitenhok dicht gemaakt.
De kleintjes leven alle 8 nog! lagen thuis aangekomen samen met moeders onder de lamp
Hier nog een foto van de baby's met moeder.
Mvg Gertjan.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking