Mededeling

Collapse
No announcement yet.

enkele vragen japanse kwartels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• enkele vragen japanse kwartels

1 vraagje wat ik mij afvroeg.
    dit jaar heb ik mijn kwartels is bij mijn zebravinken gezet. maar merk dat ze jagen op hen als ze op de grond komen. vooral een probleem als er jongen zijn die uitvliegen.
    nu had ik ze al een paar jaar bij mijn kanaries en die laten ze met rust.
    heeft er iemand een verklaring voor dit.
    want ik vind het een misterie.

hoelang zitten ze al bij je zebra vinken
    het kan een teratorium gedrag zijn wat ze nu in de andere omgeving laten zien . ... de kleur van de vogels al weet ik niet of kwartels kleur kunnen zien ...
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

Opmerking

ze zijn er vorig jaar in augustus - september bij gegaan.
      heb ze verhuist om dat ze daar in binnen en buiten voliere kunnen.
      en bij mijn kanarie kan ik geen verbinding maken tussen binnen en buiten.
      dus ze hebben meer plaatst dat vind ik het rare er aan.

en als je kleur zegt de jongen dat ik had waren donkerbruin.
      bij mijn kanaries zit er ongeveer zelfde kleur tussen dus vermoed dat het dat niet is.

Opmerking

Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat als een jong, dat op de grond zit, beweegt en actief genoeg is, de kwartels niets doen. Maar zoals onze gordelgrasvinkjongen, die waren nog heel baby-achtig en gingen op de grond zitten slapen, de kwartels daar wel naartoe gingen. Of dat nieuwsgierigheid was of gemeend, dat weet ik niet.
        Wij hebben de kwartels daarom in een andere ruimte gezet tot de jongen actief genoeg waren om in de takken te gaan zitten.
        Echter, bv de zebravinkjongen vliegen gelijk alsof ze al een week uit het nest zijn en dan laten we de kwartels er gewoon bij.

Wel je jongen dus beschermen als je kwartels nu al bij actieve vogels zo fanatiek zijn. Dan ook zijn het Japanse kwartels, die zijn ook nog best groot in vergelijking met Chinese dw.kwartels en jonge vogeltjes.

Heb je gelegenheid om je kwartels enkele dagen zo te huisvesten dat ze niet bij je jonge vogels kunnen, dan zou ik dat zeker doen.

Groetjes, Chantal.
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

in een voliere met 4 koppels in is het moeilijk te gokken wanneer er jongen uit vliegen. dus meestal vind ik de jongen dood terug. ik weet niet hoe ze waren toen ze uitvlogen. nu zitten ze bij mijn kanaries tot nu toe nog geen problemen mee gehad. en als ze nu nog problemen geven is het gedaan met kweken. heb ze ooit al in kooien van 2 vierkante meter gezet buiten. maar daar is het dan weer de ratten die ze komen opeten. dus geen plaatst niet meer.
          mijn stal is volgebouwd.

Opmerking

Maar je doet toch wel regelmatig nestcontrole dus dan weet je toch vanaf welke dag er ong 3 eitjes liggen? Dan doorrekenen en een dag voor die uitvliegdatum anders al de kwartels 'evacueren'.

Wat sneu die dode jongen. Vreselijke dood voor die jonkies. Net het nest uit en dan aangevallen worden.

Succes met het regelen zodat je jongen niet dood gaan.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Bij mij hebben net de kwartels een uitgevlogen zilverbek jong doodgepikt.

Ik ruim de kwartels op, want zo vind ik er geen bal meer aan. Met moeite 2 zilverbek jongen gekweekt... de eerste was voortijdig uit het nest gekukeld denk ik, maar die had al helemaal geen kans van overleven en de tweede is netjes op tijd uitgevlogen, maar lag ook dood op de grond.

Stomme kwartels.

De jongen van de zebravinken laten ze wel altijd met rust, omdat die beweeglijker zijn en de ouders die verdedigen.

Maar ik wil ook jongen van zilverbekjes, dus de dames kwartel gaan weg.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

inderdaad jammer ja .( heb je ook jdk
                wat heb ik een leuke hobby .
                juist vogels houden :) :)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje

Ik ruim de kwartels op, want zo vind ik er geen bal meer aan. Met moeite 2 zilverbek jongen gekweekt... de eerste was voortijdig uit het nest gekukeld denk ik, maar die had al helemaal geen kans van overleven en de tweede is netjes op tijd uitgevlogen, maar lag ook dood op de grond.

Stomme kwartels.

De jongen van de zebravinken laten ze wel altijd met rust, omdat die beweeglijker zijn en de ouders die verdedigen.

Is dat niet erg rigoreus? Ik weet hoe dol je bent op je AL je vogels.
                  Wat ik je al eerder schreef over de gordelgrasvinkjongen.. en dat wij de kwartels dan in een apart deel houden.
                  Is toch jammer als je daarom je kwartels wegdoet?
                  Niet overhaast gaan doen hoor! Even laten bezinken wat er nu gebeurd is! En wie weet zie je een oplossing voor de kwartels in de vorm van een afgescheiden deel als de jongen bijna gaan uitvliegen.

Groetjes en sterkte, Chantal

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje

Stomme kwartels.

Dat is echt erg! Maar heb je het ook zien gebeuren? Kan ook zijn dat ze het jong aanpikken als het al dood is, kwartels zijn super nieuwsgierig en dit uitten ze ook door te pikken. Ik liep wel eens met slippers de voliere in, nou dat doe ik nooit weer! Kwartels probeerden m'n tenen op te eten Maar zoals Tal ook zegt, misschien moet je het even laten bezinken en dan een andere oplossing voor de kwartels bedenken, want ze weg doen is natuurlijk wel zonde. Maarja dat moet je zelf weten natuurlijk. Succes ermee!

Opmerking

Working...
                    X