Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Advies aanschaffen

Hallo,

Ik was van plan om binnenkort 2 kwarteltjes aan te schaffen.. Nu weet ik enkel nog niet heel veel over de kwartels dus mijn vraag is:

Waar moet ik rekening mee houden bij het aanschaffen van een kwartel?
    -Wat voor soort voer
    -Hoeveel groen
    -Welk soort kwartel is beter om mee te beginnen
    -enz.

Zijn er ook nog andere dingen waar ik zeker rekening mee moet houden bij het houden van kwartels?

De vogels in de voliere zijn nu:
    -2x Grasparkiet
    -4x Zebravink.

Alvast bedankt voor al het advies.

Ik geef mijn kwartels gewoon voiliere voer en krachtvoer/eivoer. Ook vinden ze buffalo/meelwormpjes lekker.
    En bij mij zitten ze ook samen met andere vogels, maar ik heb geen groen in mijn voliere. De kanaries houden ervan om alles te slopen.

En met wat voor soort je moet beginnen is eigen keus. Ik heb zelf chinese kwarteltjes (of Japanse, ben er nog niet uit) en die zijn heel makkelijk om te houden.

Opmerking

Chinese dwergkwartel - Alles over de bChinese dwergkwartel. Naast de Chinese dwergkwartel informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels.

Een paar sites over CDK's. is een handige kwartel om mee te beginnen.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Ik ben persoonlijk geen voorstander van cdk's met parkieten. Hebben wij ook gehad en de kwartels leden er erg onder. Dus zou ze niet bij elkaar houden. Van japanse kwartels weet ik het niet, maar die zijn natuurlijk wel stukje groter.

Opmerking

Altijd een Chinese dwergkwartels gehad. (Ook bij parkieten, maar dat is natuurlijk per kwartel afhankelijk hoe hij op overige vogels reageert denk ik)

Ik zou wel natuurbroed aanbevelen; altijd net een tikkie sterker dan de beestjes die uit een broeimachine komen. En zeker met ook op winter vind ik dat persoonlijk fijn. Momenteel heb ik zelf 1 stelletje.

Oja, En zorg dat ze een paar plekken hebben waar ze kunnen schuilen.

Opmerking

Working...
          X