Mededeling
Collapse
No announcement yet.
lange snavel
Collapse
X
-
Hoe is je bodem? Tegels met daarop een laagje zand?
Of alleen zand en dan in die hoek die tegel?
Je zou dan op die tegel elke dag een handje voer kunnen leggen zodat hij vanaf die tegel moet eten.
Of meerdere tegels neerleggen en daar al het voer op leggen (ook weer goed voor de nagels van je vogels ;-) )
Sepia eten onze kwartels niet van dus snavel op die manier slijpen gaat bij onze kwartels op die manier niet werken.
Groetjes, Chantal
ps ik lees nu 'stukje baksteen'. Pak een stoeptegel en ga daarop voeren, dus dat hij vanaf die tegel moet gaan eten. Knippen kan altijd nog maar als hij dan weer niet van bv tegel eet, zal de snavel misschien weer gaan doorgroeien.
Hoop dat je hier wat aan hebt en dat het helpt.
-
Dank je Chantal! Op de bodem ligt alleen zand. Het voer zit nu in zo'n voederdispenser en het staat in een houten groentenkistje (op zijn kant gezet) Zo blijft het voer droog als het regent. Ik denk dat ik de tegels hierin ga leggen. En dan het voer niet in de dispenser maar op de tegels. Al eten ze wel heel slordig hier, als ze eten vliegt het voer in het rond. Ze nemen zelfs af en toe een bad in het legmeel (dat zit in een plat bakje) Ik ga het doen, bedankt voor de tip!
Groetjes, Kitty.ik ben een leek, maar ik leer steeds meer.
Opmerking
-
Opmerking
-
Haha inderdaad! Ik heb trouwens de snavel van mijn haan een beetje afgeknipt met een hondennagel-tangetje. Het viel mee, het lange stuk was nogal zacht dus het liet zich makkelijk verwijderen. Hij ging meteen druk eten. Zal er toch wel moeite mee hebben gehad. En op de tegel (waar het voer nu op ligt) leek hij zijn snavel wel af te vegen, alsof hij hem sleep.
Hij vond het niet erg leuk, de tang die zijn richting op kwam. En hij voelde wel iets mager dus gelukkig is het opgelost!
Ps. scheelt mij toch weer 12,= Euro aan dierenartskosten. Ik leer steeds meerik ben een leek, maar ik leer steeds meer.
Opmerking
-
Je haan weer gelukkig en jij dus ook!
Hopelijk houdt hij nu zelf zijn snavel 'in model'.
Knap dat je zelf geknipt hebt!
Opmerking
-
Dank je Chantal, ik vond het wel spannend dat knippen. Maar het te lange stuk voelde aan als nagel, en het was zacht. Dus knippen was niet moeilijk. Het voer blijven we op de tegel leggen. Dan hoop ik dat hij het in model houdt.ik ben een leek, maar ik leer steeds meer.
Opmerking
-
Met een nagelknipper is de snavel goed in vorm te knippen. Kijk hier het resultaat bij een vogel van mij. Het beeld is wat schokkerig, want even daarvoor heeft hij me stevig in mijn vinger gebeten
https://www.youtube.com/watch?v=G7YUfwGKfn0
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking