Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geluid kwartels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Geluid kwartels

Ik ben een beginner als het gaat over kwartels. Heb pas een koppeltje cdk's gehad en wil daar nu in ieder geval nog een hennetje bij zetten. Ik vind de vogeltjes geweldig leuk. Nu denk ik er over om in mijn andere gezelschapsvoliere andere kwartels te doen. Maar ik lees soms dat kwartels heel veel lawaai maken vroeg in de ochtend.
    Welke kwartels maken het minste lawaai? De cdk's, harlekijn of japanse kwartels (of nog andere)?

ik heb een koppel japanse kwartels en deze heb ik nog niet gehoord

Opmerking

Kwartels bij een bestaand groepje of koppel bijzetten gaat vaak mis, dit omdat ze de indringer weg gaan jagen en dat kan er behoorlijk fanatiek aan toe gaan (tot bloedens of dood aan toe).

Onze kwartels (de hennen en het haantje) maken soms best veel geluid. Soms is het idd al 's ochtends vroeg, maar dat doen de wilde buitenvogels ook al om die tijd, zodoende vinden wij dat geen punt.
      Het ligt een beetje aan de omgeving waar je woont. Wonen de buren dichtbij, hebben je buren ook bv vogels, hoor je in de ochtend heel veel buitenvogels? Of is het 's ochtends vroeg heel stil en gaat het geluid van jouw kwartels opvallen en voor problemen zorgen? Dat is een beetje wat je je moet afvragen voordat je ze wel of niet neemt.

Succes, groetjes, Chantal.

Aanvulling: wij hebben Ch. dwergkwartels.
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Wij hebben aantal japanse kwartels gehad. Sommige mannen maakten meer geluid dan anderen, maar heeft nooit voor overlast gezorgd (buren wonen dichtbij). Dus uit eigen ervaring vind ik de japanse kwartel niet luidruchtig.

Opmerking

Ok Tal. Maar ik had begrepen dat 1 hennetje te weinig is. Vandaar dat ik er een ander hennetje bij wil zetten. Maar dat gaat dus niet begrijp ik?