Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geluid kwartels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Geluid kwartels

Ik ben een beginner als het gaat over kwartels. Heb pas een koppeltje cdk's gehad en wil daar nu in ieder geval nog een hennetje bij zetten. Ik vind de vogeltjes geweldig leuk. Nu denk ik er over om in mijn andere gezelschapsvoliere andere kwartels te doen. Maar ik lees soms dat kwartels heel veel lawaai maken vroeg in de ochtend.
    Welke kwartels maken het minste lawaai? De cdk's, harlekijn of japanse kwartels (of nog andere)?

ik heb een koppel japanse kwartels en deze heb ik nog niet gehoord

Opmerking

Kwartels bij een bestaand groepje of koppel bijzetten gaat vaak mis, dit omdat ze de indringer weg gaan jagen en dat kan er behoorlijk fanatiek aan toe gaan (tot bloedens of dood aan toe).

Onze kwartels (de hennen en het haantje) maken soms best veel geluid. Soms is het idd al 's ochtends vroeg, maar dat doen de wilde buitenvogels ook al om die tijd, zodoende vinden wij dat geen punt.
      Het ligt een beetje aan de omgeving waar je woont. Wonen de buren dichtbij, hebben je buren ook bv vogels, hoor je in de ochtend heel veel buitenvogels? Of is het 's ochtends vroeg heel stil en gaat het geluid van jouw kwartels opvallen en voor problemen zorgen? Dat is een beetje wat je je moet afvragen voordat je ze wel of niet neemt.

Succes, groetjes, Chantal.

Aanvulling: wij hebben Ch. dwergkwartels.
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Wij hebben aantal japanse kwartels gehad. Sommige mannen maakten meer geluid dan anderen, maar heeft nooit voor overlast gezorgd (buren wonen dichtbij). Dus uit eigen ervaring vind ik de japanse kwartel niet luidruchtig.

Opmerking

Ok Tal. Maar ik had begrepen dat 1 hennetje te weinig is. Vandaar dat ik er een ander hennetje bij wil zetten. Maar dat gaat dus niet begrijp ik?

Wij hebben zelf een voliere met bergparkieten, koppel valken en kanaries. Die maken in de ochtend wel geluid ja. Maar dat is niet om 5 uur ofzo wat ik hier wel eens lees over de kwartels.

Opmerking

Bij de harlekijn kwartels maken de hanen wel veel geluid.
            Ik vind ze wel heel mooi maar zou ze alleen weer aanschaffen als ik verder van de buren afwoon.
            De chinese maken veel minder geluid.

Je kan inderdaad niet zomaar een hennetje erbij zetten.
            Wel wil het nog eens schelen als je ze eerst samen allemaal in een nieuw hok zet.
            En later samen weer terug.
            Maar bij mij eerder heeft het nooit helemaal goed geklikt toen ik een hen erbij zette.
            Ook is ruimte hier natuurlijk een grote invloed op.

gr. Ben
            Groeten, Ben

Opmerking

Over een koppel of een groepje kwartels zijn de meningen hier op het forum verdeeld.

Over het later nog een kwartel bijzetten: het is net als met kippen, als je er later een kip bij zet dan gaan de andere kippen de indringer wegjagen. Maar omdat ze in een afgesloten ruimte niet wegkunnen wordt het ruzie wat er echt fel aan toe gaat. Hoenderachtigen zijn hier niet makkelijk in.
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Nou dan zet ik er maar geen extra hennetje bij.

Opmerking

cdktjes per koppel gaat het beste (mijn ervaring) 2 hennen ja binnen een paar dagen 1 dood dis ja japanse kun je wel het beste per trio doen.

groeten hielke
                  lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

ik ben een leek, maar ik leer steeds meer.

Opmerking

De mijne doen naar ook wel eens wat geluid geven maar vind het niet vervelend vind het eerder leuk wat leven in de tuin... heb ook iedere ochtend de musjes geluiden en mijn buren zullen niet klagen wat die hebben wel eens een krolse kat wat ik persoonlijk erger vind

Opmerking

Working...
                      X