Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwartels in 1 dag dood door ratten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kwartels in 1 dag dood door ratten

hallo

in een nacht is mijn hele familie kwartels(6 stuks)

uitgeroeid ik denk dat het ratten zijn ze komen telkens terug en mis steeds weer een vogel heb alle kleine vogels nu naar binnen gedaan en de valken zitten er nog en de lachtduif zullen ze die ook pakken of niet ik heb nu in het hol water gegooit en een dakpan ervoor vandaag 4 november heb ik niet weer een hol gevonden

maar kan ik de valken en lachduif er in latern of niet

mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Ik zou direct de vogels redden en apart zetten. Eerst ratten bestrijden en voorkomen dat ze er ooit nog in kunnen komen.
    Hongerige ratten schrikken niet terug om ook grotere vogels te pakken.

De gemeente waar je woont kan je vaak helpen met de bestrijding.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Ratten pakken ook lachduiven en valkparkieten dus eruit !
      klemmen,vangkooi of vergif zetten en ratten eerst uitroeien !

Opmerking

zoals de mensen hiervoor hebben geschreven, ratten pakken ook de grotere vogels, heb in het verleden eens een stanleypop verloren door een rat

Opmerking

Ratten??

Het zou natuurlijk ook een hermelijntje of wezeltje kunnen zijn die maken ook een holletje.Over het algemeen zullen ze door het water geen schade ondervinden omdat ze er in het algemeen niet in wonen.Vallen zetten is eigenlijk de enigste optie,zorg wel dat de vogels er niet bij kunnen succes ermee vogelfreak.

Opmerking

okej bedankt allemaal ik heb nu allemaal natuur stennen op de grond liggen en heb vandaag geen hol meer gezien dusz ik hoop dat dit werkt anders ze ik er een bak met gif in en haal mijn vogels eruit
            mvg roy (vogelfreak)

Opmerking

Vergif?

Vergif zal bij ratten en muizen wel helpen bij wezels en hermelijntjes(roofdieren)zal dat niet zomaar lukken.Roofdieren zullen alleen komen als er prooi is,dus zodra je de vogels weer terug doet moet je attent zijn.Probeer het met een val zodat je ook weet wat het is geweest bij ratten kunnen het ook meerdere zijn hopenlijk ben je er van af vrg Rob.

Opmerking

ik heb vandaag weer gekeken en heb geen hol meer gevonden hoop dat ze nu weg blijven met een paar weken gaat de voliere naar een andere plek en zorg ik dat er gaas aan de onderkant langs komt zodat ze er niet meer in kunnen

mvg roy
                mvg roy (vogelfreak)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
                  hallo

in een nacht is mijn hele familie kwartels(6 stuks)

uitgeroeid ik denk dat het ratten zijn ze komen telkens terug en mis steeds weer een vogel heb alle kleine vogels nu naar binnen gedaan en de valken zitten er nog en de lachtduif zullen ze die ook pakken of niet ik heb nu in het hol water gegooit en een dakpan ervoor vandaag 4 november heb ik niet weer een hol gevonden

maar kan ik de valken en lachduif er in latern of niet

natuurlijk niet.
                  Knaagdieren nemen ook nog vele ziektes mee.
                  Zorg dat je zo snel mogelijk van het ongedierte afkomt.
                  En zorg ook voor nieuwe bodemlaag waar geen uitwerpselen of urine van deze dieren aanwezig is.

Opmerking

ik heb de hele voliere een nieuwe pimp gegeven al ware en alles weer op nieuwe gedaan heb nu waar dat ongdierte langs gaat grind gedaan en zitten nu geen gaten meer
                    dusz ik hoop dat ze niet weer terug komen
                    mvg roy (vogelfreak)

Opmerking

Working...
                    X