Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schelpenzand wel of niet bij cd kwartel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• schelpenzand wel of niet bij cd kwartel

hallo ik ben kwartel man
    en ik heb al een paar kwartels in schelpennzand gezet maar die hebben het niet overleefd wie weet waar het aan ligt

Niet aan het zand lijkt mij. Heb je ze van binnen naar buiten gedaan? Kunnen ze droog en uit de wind zitten? Heb je ze genoeg gevoerd?

Opmerking

bij mij zitten ze binnen en verwarmt en ze krijgen 2 keer per dag eten dus daar kan het niet aan liggen

Opmerking

2 x per dag?
        Is dat iedere keer een schepje, of de hele bak of silo vol?
        Zorg er in ieder geval wel voor, dat ze de hele dag kunnen eten.
        Met vriendelijke groet:
        Henk.

Opmerking

wat ik ze geef is ongeveer een volwassen hand vol per dag lijkt mij genoeg

Opmerking

kwartels moeten gewoon de hele dag kunnen pikken en scharrelen.
            beetje eivoer, maagrit, maagkiezel, vers water elke dag... Zou goed moeten gaan, of je haan is gestoord en pikt de boel dood.

hebben ze genoeg ruimte? Als een kwartel schrikt springt die hoog op en dan kunnen ze snel de nek breken. Minimaal 150 cm moet je hok toch wel hoog zijn.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

bij mij springen ze nauwelijks en als ze springen dan doen ze dat niet hoog genoeg voor het plafond te raken. ook heb ik geen man ik koop alleen popen anders heb je kans op een gevecht en dat wil ik niet daarom koop ik popen van het zelfde nest.
              maar ik heb ook goed nieuws ik heb mijn kwartels in scherp zand gezet en jullie advies opgevolgd en het is tot nu toe goed gegaan.

dus bedankt voor jullie hulp zover

Opmerking

hennen vechten ook onderling hoor. 1 hen popt zich op als leidster en neemt de taak over van de haan. Zij kukelt het meest, plukt andere hennen ook kaal, zij mag als eerste eten en als een andere hen te brutaal is, pikt ze die. vandaar; de pikorde, net als bij kippen. maar bij hennen uit hetzelfde nest gaat het minder fel, dat is zeker waar.

als ze bij jou tot het plafond kunnen komen kan het idd niet aan springen liggen. al kunnen ze wel hoog vliegen hoor; die van mijn vriendin vloog over haar huis. weg.

een lekkere laag gewoon zand is paradijslijk voor hennen hoor; gaan ze heerlijk in badderen. beetje zon erbij en de dames genieten.

En dan kan jij er ook heerlijk van genieten.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kwartel-man-13
                  hallo ik ben kwartel man
                  en ik heb al een paar kwartels in schelpennzand gezet maar die hebben het niet overleefd wie weet waar het aan ligt
                  Als kwartels te veel van het zand oppikken zullen ze zeker het loodje leggen, maar dit komt alleen meestal voor bij hele jonge kwartels die het zand aan zien voor zaad.

Gr Harm
                  Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

vandaag heb ik een nieuwe kwartel gekocht ik hoop dat het met haar goed komt maar als ik jullie advies opvolg komt het waarschijnlijk wel goed

Opmerking

troetelduif bedankt het gaat nu ook goed met ze bedankt voor je hulp tot zo ver

en bij mij zitten ze nu in scherp zand en ze zijn van 2012 dus zo'n een jaar oud dus ze zijn geen jonkies meer
                      lijkt mij

Opmerking

hennen vechten ook onderling hoor. 1 hen popt zich op als leidster en neemt de taak over van de haan. Zij kukelt het meest, plukt andere hennen ook kaal, zij mag als eerste eten en als een andere hen te brutaal is, pikt ze die. vandaar; de pikorde, net als bij kippen. maar bij hennen uit hetzelfde nest gaat het minder fel, dat is zeker waar.

Hennen bevechten elkaar onderling omdat deze soort monogaam is.
                        De rang en pikorde, zoals dit bij talloze andere hoenders voorkomt, is iets geheel anders!
                        Behoudens het feit dat beiden tot hoenderachtigen behoren gaat enige vergelijking tussen CDK en kippen in geen enkel opzicht op!

Wie graag meerdere kwartels bij elkaar wil houden kan beter een andere (polygame) soort kiezen, die zijn er zat.

Een CDK haantje hoort goed overweg te gaan met zowel de hen als ook met de kuikens.
                        Hanen met afwijkend gedrag dienen te worden uitgesloten voor de fok anders houden we dergelijk gedrag tot in lengte van jaren.
                        En dat is beslist niet nodig!
                        Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

ja maar ik heb alleen popen geen haantjes

Opmerking

Working...
                          X