Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat hebben chinese dwergkwartels nodig om te kweken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wat hebben chinese dwergkwartels nodig om te kweken?

help ikcheb chinese dwerkkwarteltjes en ik weet niet wat ik allemaal moet kopen van kweek materiaal en waar eten ze in

kwartels hebben een aantal dingen nodig voor het kweken
    *genoeg ruimte
    * een aantal schuilplaatsen voor het leggen van eieren
    * meelwormen (voor de jongen moet je de kop van de wormen knippen)
    *voliere zaad (je kan het in een schaal doen maar ik gooi het altijd op de grond zodat ze wat kunnen scharrelen
    *een hoopje zand voor een zandbad
    *eivoer

Opmerking

Hier staat alles wat je moet weten over kwartels !!!!!!!

Opmerking

Heb je natuurbroed kwartels of kwartels uit broedmachine. Zoals hier al vaak gezegt zullen kwartels uit broedmachine hun broedinstinct kwijt zijn. Dit wil niet zeggen dat kwartels uit een broedmachine nooit zullen broeden maar we verkleine de kans wel met al die broedmachines tegenwoordig. Jammer maar zo is het nu eenmaal.
        Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

Opmerking

Hallo Allesfreak
          Heb jij wetenschappelijke bewijzen ivm het verschil natuurbroed en machinebroed ivm zelf overgaan tot natuurbroed ?
          Ik lees dit ook overal, maar ik heb nog niemand tegengekomen die dit echt kan bewijzen.
          Men heeft dit allemaal "ergens gelezen", "horen vertellen".
          Ikzelf heb geen wetenschappelijke bewijzen, dwz. getallen op basis van uitgebreide testen, maar ik kan wel uit ervaring zeggen dat ik zowel kwartels uit de broedmachine als natuurbroed heb.
          En als ik met deze jongen het jaar daarop probeer te kweken heb ik van beide jongen natuurbroed, maar zijn er ook natuurbroed-jongen die zelf niet gaan broeden.

Dus telkens ik deze uitspraken lees, frons ik weer de wenkbrauwen, en voel ik me geroepen om te reageren.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
            http://edepot.wur.nl/116464

Hier staat alles wat je moet weten over kwartels !!!!!!!

Hallo Animal

Kan het zijn dat de link niet helemaal klopt ?
            Ik wilde de site even bekijken, maar dit lukt niet.

Opmerking

De link is naar een PDF bestandje, om dit te kunnen lezen heb je een reader(lezer) nodig, hier even gratis de reader downloaden en je kan PDF's lezen.
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door DimitriD
                Hallo Allesfreak
                Heb jij wetenschappelijke bewijzen ivm het verschil natuurbroed en machinebroed ivm zelf overgaan tot natuurbroed ?
                Ik lees dit ook overal, maar ik heb nog niemand tegengekomen die dit echt kan bewijzen.
                Ikzelf heb geen wetenschappelijke bewijzen, dwz. getallen op basis van uitgebreide testen, maar ik kan wel uit ervaring zeggen dat ik zowel kwartels uit de broedmachine als natuurbroed heb.
                En als ik met deze jongen het jaar daarop probeer te kweken heb ik van beide jongen natuurbroed, maar zijn er ook natuurbroed-jongen die zelf niet gaan broeden.

Dus telkens ik deze uitspraken lees, frons ik weer de wenkbrauwen, en voel ik me geroepen om te reageren.

ik zeg toch ook niet dat ze zeker niet broeden broedmachine kwartels maar uit ervaringen kan ook nog wel iets blijken het hoeft niet meteen met wetenschappelijke onderzoeken bewezen worden voordat mensen kunnen zeggen dat uit ervaring is gebleken dat broedmachines kwartels minder snel over gaan tot broeden. En ja je hebt helemaal gelijk natuurbroed wil ook niet zeggen dat je 100% zeker weet dat er jongen komen.
                Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door DimitriD
                  Hallo Allesfreak

Hoi, tuurlijk zijn die er niet want wie heeft nou twee groepen van 50+ de groep en kan dit goed huisvesten?

Als je naar de landbouwkippen kijkt (wel bewezen) en de Japanse kwartels die tot natuurbroed overgaan bewijst voor mij genoeg. Ik zeg niet nooit maar vanzelfsprekend is het zeker niet.

Mijn ervaring met natuurbroed chineesjes (nu 5e generatie bij mij) altijd wel gaan broeden.

Opmerking

Working...
                  X