Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geringde kwartel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• geringde kwartel

Vraagje:
    Ik heb een kwartel opgevangen. Volgens mij is het een europese kwartel. Hij of zij is geringd en komt bij een vogelopvang vandaan. Daar heeft hij/zij een paar weken gezeten en de eigenaar kon niet worden opgespoort. Vandaar dat de kwartel nu bij mij zit. Het zou natuurlijk ook kunnen, dat het een wilde is. Is er een register waarin ik mbv het ringnummer meer van deze kwartel te weten kan komen? Weet iemand dat?

Alvast bedankt. Gr. Kitty.
    ik ben een leek, maar ik leer steeds meer.

Natuurlijk! Er staat op:

j640 11 en dan onder elkaar: NB (en daaronder) 10.
    Het is een oranje ringetje.

Dan zal het geboortejaar wel 2011 zijn. Maar verder?

Opmerking

J640 is de kweek nummer
      11 is de volgnummer
      nb is de ring van de bond
      de 10 er onder is de jaar tal 2010

Opmerking

Opmerking

foto van de kwartel helpt

Opmerking

Opmerking

dit is de kwartel. Gr. Kitty.

Opmerking

Opmerking

Ringnummer kwartel

Stuur een mail naar de N.B.v.V.
                  E-mail: info@nbvv.nl
                  Zij kunnen u precies vertellen aan wie het nummer toehoord en dan kan de kweker vertellen aan wie de kwartel is verkocht.

Opmerking

Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                      Ik zou de kwartel even goed nakijken op vedermijt. .
                      Hoe zien mijten eruit? Is dat hetzelfde als luizen?

Opmerking

Ik heb de nbvv een mailtje gestuurd. Het zou fijn zijn als ik de eigenaar kan opsporen. Deze kwartel wil ik liever niet houden, omdat hij niet bij mijn andere kwartels kan (1 hen pikte hem/haar aldoor achterna). Daarom zit 'ie nu binnen in een grote knaagdierenkooi. Mijn vermoeden rijst dat het misschien ook wel een haantje is. Vannacht hoorde ik hem volgens mij een paar keer roepen. Voor de rest zit de kwartel stil (als ik naar hem kijk) en vanuit zijn keel komt een soort r-r-r-r-r-r-r-r. De vleugels zijn groter en anders van vorm dan die van mijn japanse. Het lijken vliegvleugels. Ik heb hem wel een paar keer "betrapt" tijdens het nemen van een zandbad. Dus hij beweegt wel! De japanse hen zit erbij voor de gezelligheid, al heeft ze er niet zoveel aan op deze manier. De veren van de kwartel lijken wel iets beter te worden. Maar ik wil toch wel graag weten hoe ik vedermijt herken. Hopelijk groeien de rugveren binnenkort weer aan. Misschien daarom niet zo slecht dat de kwartel nu binnen zit, het zal best koud zijn met zo'n blote rug.

mvg, Kitty.

Opmerking

Op de site in de link hieronder staat een duidelijke uitleg over vedermijt (mijt en luis wordt vaak door elkaar gebruikt, het zijn stiekem mijten).

Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

Bedankt! Het lijkt inderdaad op verdermijten. Ik heb de kwartel maar weer alleen gezet. Ik denk wel dat het een haantje is; vanaf vanmorgen vroeg bleef hij roepen net zoals onze overleden haan ook deed....
                            Als de mijten weg zijn en hij weer goed in de veren zit zal ik maar iemand zoeken die hem hebben wil. Want ik denk niet dat hij nog geaccepteerd gaat worden in de voliere. En eenzame opsluiting op zolder is maar niks.
                            Of wie weet spoor ik de eigenaar nog op

Groetjes, Kitty.

Opmerking

vedermijt gaat niet vanzelf weg, dat zal je moeten behandelen. En meteen ook de andere kwartel waar die bij is gezet.

verbeter me als ik het fout heb, andere kenners, maar een flesje bogena anti-luchtpijp mijt kopen en in de nek 1 of 2 druppels doen, dacht ik.

Het gaat om het kleinste kwarteltje?? is het dan nog zo jong? Of is het een andere soort als die grote?

Sommige kwekers laten haantjes in het wild los, als ze teveel hanen hebben. Het is dan de bedoeling dat zo'n haan het loodje legt en de kweker er vanaf is.
                              Ik zeg niet dat deze kweker dat gedaan heeft, maar wees dus niet teleurgesteld ald hij of zij je niet om de nek vliegt dat je het hebt terug gevonden.

Sommige hennen kukelen trouwens ook, net als haantjes, vooral als er geen haan is; dan neemt een hen de taak van leider over en kukelt hard... 's ochtends om kwart over 6.
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                              X